خط در گرافیک هنر خاموشی نیست

هانیه شیخی عضو هیئت علمی دانشگاه کرج، گفت: خط در گرافیک یکی از شاخه‌های گرافیک است که اگر کسی قصد فعالیت در این وادی را داشته باشد باید ابتدا یک شناخت اولیه از مبانی هنر کسب کند، ترکیب‌بندی و اجزای مختلف آن را بشناسد تا بتواند به این مقوله ورود کند.

وی افزود: آگاهی از خطوط از نسخ گرفته تا خطوط نستعلیق، نستعلیق شکسته همچنین شناخت رنگ‌ها و نقطه و خط و سطح می‌تواند در موفقیت هنرمند بسیار تاثیر گذار باشد.
وی اظهار کرد: خط در گرافیک تلفیقی از خوشنویسی و نقاشی در گرافیک است و با توجه به نبود کلاس‌های آزاد در سطح شهر علاقمندان ناچارند برای یادگیری این هنر تحصیلات آکادمیک داشته باشند.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباط من با نسل جوان و دانشجویان هنر، افراد به سختی جذب این رشته می‌شوند اما پس از ورود با آن انس گرفته و پیش می‌روند.
شیخی ادامه داد: موفقیت در هنر به ویژه خط در گرافیک مرهون پشتکار است تا استعداد، چرا که دانشجویان بسیاری با تکیه بر پشتکار توانسته‌اند به مراتب بالایی برسند و از آن سو افرادی به واسط استعدادی که دارند تلاش نکرده و در همان جایگاه باقی ماندند.
وی افزود: خط در گرافیک را می‌توان یک سرفصل دانست و نه یک هنر مثل نقاشی اما کارهایی مثل آرم نوشتاری که بچه‌ها انجام می‌دهند را اگر در قالب نقاشی بیاورند می‌توان از آن به عنوان خط در گرافیک یاد کرد. در کل این یک هنر خاموش نیست و اساتید به نامی در آن فعالیت دارند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
logo-samandehi