چرا دوست داریم از لوگوی جدید گوگل متنفر باشیم؟

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مجله رنگ ، طراحی مجدد یک برند مستلزم ایجاد تغییر در المان‌های برجسته‌اش است تا ظاهر و احساسی جدید به آن داده شود. اخیراً برندهای معروف بسیاری مانند استارباکس، اپل و فیس بوک به طراحی مجدد برند خود پرداخته‌اند تا مشتری‌ها و سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار داده و تصویری تازه از شرکت خود ارائه دهند.
جدیدترین تغییر از این کاروان طراحی مجدد، برند متعلق به شرکت گوگل است که در اول سپتامبر ۲۰۱۵ -دهم شهریور ۱۳۹۴- لوگوی جدید خود را رونمایی کرد.
در واقع لوگوی گوگل از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۵ دچار تغییرات بسیاری شد. سوال این است که چرا تغییر جدید کاربران را شگفت زده کرد؟ چرا اکنون اینترنت مملو از کامنت‌ها، لایک‌ها و دیسلایک‌ها درباره‌ی لوگوی جدید گوگل است؟
اجازه دهید کمی عمقی‌تر به این قضیه نگاه کنیم و ببینیم چرا گوگل لوگوی جدید خود را منتشر کرد و چرا دوست داریم از آن متنفر باشیم؟

چرا آن‌را تغییر دادند؟
با توجه به گفته‌های وبلاگ طراحان گوگل، این شرکت در جهت دست‌یابی به چهار هدف لوگو را تغییر داده است:
- نیاز به فرمی با قابلیت اجرا در اندازه‌های مختلف برای انتقال حس یک لوگوتایپ کامل در محدوده‌ای مشخص.
- ایجاد یک لوگوی پویا و هوشمندانه برای جذب بیشتر کاربران.
- نیاز به ایجاد ثبات و استحکام در محصولات مختلف شرکت گوگل.
- یادآوری این نکته که نیاز کاربران همیشه در حال تغییر است.

چه تغییراتی ایجاد شده است؟
لوگوتایپ گوگل: لوگوی جدید گوگل ساخته شده از یک تایپ‌فیس سفارشی بدون سریف به نام «Product Sans» است که در قالب ترتیب رنگی مخصوص این شرکت اجرا شده است.
نقطه‌ها: نقاط جدیدی در لوگوتایپ متحرک گوگل طراحی شده‌اند که در واقع یک مسیر کمکی و تعاملی محسوب می‌شوند تا مخاطب را به سمت لوگوتایپ جدید گوگل هدایت می کنند.
آیکون گوگل: آیکون گوگل که در قسمت بالای یک تب دیده می‌شد پیش از این شامل حرف g کوچک بود. ولی در تغییرات جدید آن را با حرف G بزرگ و با چهار رنگ مخصوص گوگل طراحی کرده‌اند.
سایر تغییرات: در لوگوی جدید دومین حرف g یک پیکسل به راست، حرف l یک پیکسل به پایین و یک پیکسل به راست حرکت کرده است. به نظر می‌رسد این تغییرات در جایگذاری حروف برای راحت‌تر خوانده شدن و واضح‌تر کردن نوشتار، صورت گرفته است.

logo-samandehi