راهنمای حفظ سلامتی برای هنرمندان

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مجله رنگ :

1- قدم بزنید
بهتر است به‌صورت روزانه کمی قدم بزنید، به‌خصوص اگر باعث شود در مسیر افراد مختلف را نیز ملاقات کنید. دکتر کنمن می‌گوید: «پیشنهاد من این است که یک فعالیت فیزیکی جدا از کارتان انتخاب کنید، مخصوصاً اگر محل کار برایتان به گونه‌ای حکم راحتی و استراحت را داشته باشد.»
عموماً شغل‌های خلاقانه چندان برای سلامت روحی افراد مناسب نیستند، درست مانند مثَل قدیمی که می‌گوید نبوغ به دیوانگی نزدیک است. مهلت‌های کوتاه برای تحویل پروژه، درخواست‌های زیاد مشتری، عدم اطمینان به دوام و درآمدزا بودن شغل و فشار و اضطراب این‌که آیا مبلغ مورد نظر به شما پرداخت خواهد شد یا نه، می‌تواند زندگی را بسیار دشوار کند. اگر به‌جای این‌که در دفتر کار و در کنار سایر همکاران فعالیت کنید، دورکاری کنید یا در خانه کار کنید این مشکلات شدت بیشتری خواهند داشت.






خانم کنمن ادامه می‌دهد: «گونه‌ی بسیار برجسته‌ای از اضطراب شغلی وجود دارد که ریشه‌ی آن توقعات خیلی بالا، عدم تسلط کافی بر کار و انزوای اجتماعی است.» این فاکتورها در کنار یکدیگر با بیماری‌های جدی مانند انسداد شریان‌های قلب و افسردگی مرتبط خواهند بود، با این وجود نیازی نیست برای کاهش استرس خود هر سه فاکتور را تغییر دهید.
این ترکیب هر سه مساله است که ایجاد مشکل می‌کند، بنابراین می‌توانید برای مثال مهلت بیشتری برای اتمام کارها در نظر بگیرید، ساعات بیشتری کار کنید و با برآورده نساختن توقعات بیجای دوستان و نزدیکان، برخی از آن‌ها از دست بدهید!

2. حمایت اجتماعی حائز اهمیت بسیار است
دکتر کنمن می‌گوید :«داشتن حمایت اجتماعی مهم‌ترین چیز است، آن‌چه باید انجام دهیم این است که خود را از نو بسازیم و حمایت اجتماعی در این امر مهم‌ترین قسمت کار محسوب می‌شود.»
حمایت می‌تواند شامل گوش دادن به حرف‌های شما، یا خالی کردن ذهن شما از چیزهای غیر ضروری یا حمایت عملی باشد. همه‌ی این‌ها می‌توانند کمک کنند.
آیا می‌توان همین حمایت را از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دریافت نمود؟ دکتر کنمن در حالی‌که می‌خندد به این سوال پاسخ می‌دهد: «حمایت کردن از افراد خلاق و هنرمند گاهی عجیب و غیر معمول خواهد بود. شما –طراحان- وقتی به افراد نیاز دارید، دوست دارید در کنارتان باشند، اما زمانی که حضور آن‌ها با کار شما تداخل داشته باشد دلتان می‌خواهد به خانه‌ی خود برگردند. شبکه‌های اجتماعی برای این کار بسیار مناسب هستند، زیرا می‌توانید به‌راحتی این حضور و عدم حضور افراد را مدیریت کنید. و البته این بدین معنا خواهد بود که شما از داشتن یک تعامل عمیق اجتماعی که به آن نیازمند هستید، محروم شوید.»

3. خود را بشناسید

همان‌طور که دکتر کنمن اشاره می‌کند افسردگی و اضطراب جدی داشتن بسیار متفاوت است با چند روز بد داشتن یا عصبانی شدن از دست مشتری که گویی از جهنم آمده است. او می‌گوید: «باید ذهن و بدن خود را بشناسید و به نشانه‌ها توجه کنید. افسردگی یا آغاز افسردگی می‌تواند به‌نوعی باعث از دست دادن احساسات یا واکنش نداشتن به اتفاقات شاد و غمگین باشد. در این حالت فرد، احساساتی مانند اعتماد به‌نفس بسیار کم، لذت نبردن از فعالیت‌های روزانه و عدم تمرکز را تجربه می‌کند. مثل این است که دامنه‌ی دید خود را کاهش داده باشید. گاهی افرادی که به شما نزدیک هستند بهتر از خودتان متوجه افسردگی شما می‌شوند.»






4. به حرف اوشی جکسون گوش دهید
طراح بودن حتی به خطرناک‌ترین شغل های دنیا نزدیک هم نیست، اما خوب است اگر به آن‌چه که انجام می‌دهید نگاه کنید، و به وقت و طول مدتی که آن‌را انجام می‌دهید دقیق‌تر بنگرید تا مطمئن شوید زندگی کاری شما به قلب و مغزتان آسیبی نمی‌رساند. به قول خواننده‌ی معروف اوشی جکسون -معروف به آیس کیوب- بهتر است قبل از این‌که به خودت آسیب بزنی به خودت نگاهی بیاندازی.

نویسنده: گری مارشال
تصویرساز: بکا آلن


logo-samandehi