پایان جشنواره مجسمه های شنی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا ، امین افقی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد:این جشنواره با هدف بهره مندی از زبان گویای هنر جهت معرفی جاذبه ها و زیبایی های طبیعی منطقه، ایجاد امکان مشارکت مخاطب به صورت بی‌واسطه در فرایند شکل گیری اثر هنری، فراهم کردن بستری برای شادمانی عمومی و تجربه فضایی فرح بخش برگزار شد و مورد استقبال هنرمندان، گردشگران و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

نخستین جشنواره مجسمه های شنی در دو بخش حرفه ای و جنبی برگزار شده است. بخش حرفه ای بر اساس الگوهای جشنواره های تجسمی به صورت رقابتی با شرایط مندرج در متن فراخوان، سازماندهی شد و در پی فراخوان آثار، تعداد 35 گروه از 11 استان کشور جهت شرکت در بخش اصلی جشنواره، طرح های خود را به دبیرخانه ارسال کردند که برابر آرای هیات انتخاب، در مجموع 15 گروه از 8 استان مجوز حضور در بخش پایانی جشنواره را بدست آوردند.

در نهایت با نظر هیئت داوران، "پریسا تقی پور" و "پروانه رجبی نژاد" از تهران برای خلق مجسمه ماهی بزرگ، "احمد حبیبی" و "سیدمحمد موسوی" از مازندران برای خلق اثر انسان رباتی، "هادی آریان" و "آسیه محمدی" از رشت برای ماهی بزرگ افسانه ای حائز رتبه های اول تا سوم شدند و همچنین "مجید عابدی" برای اثر تندیس انسان و آهوان به عنوان برگزیده بخش جنبی جشنواره حائز رتبه برتر شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد انزلی بیان کرد: جشنواره فورش یکی از بخش های جشنواره بزرگ ترنم دریا است که با تلاش و همت مجموعه حوزه معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی در تابستان سال‌جاری برگزار شد.

logo-samandehi