تصویر خاطرات گره خورد در زمان بر بوم

روایت ماندانا کسرایی از شیء در نمایشگاه طبیعت بی‌جان ۱+۱۲

«خاطراتی در گذشته با غباری چند ساله بر روی آن، خاطراتی بدون وضوح ولی شیرین که تلاش دارد عنصر زمان را هم در کنارشان بر روی بوم به تصویر بکشد» این ها تلاش ماندانا کسرایی از هنرمندان حاضر در نمایشگاه گروهی «طبیعت بی جان ۱+۱۲» است.

این نمایشگاه به همت کارگروه نمایشگاه های انجمن هنرمندان نقاش ایران و به کیوریتوری عیسی جباری در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است.

در ادامه خواننده گفتگو با این هنرمند باشید.

ماندانا کسرایی در رابطه با اثر خود در این مجموعه، گفت: در این اثر که مختص به این نمایشگاه خلق شده است، طاقچه قدیمی نقاشی شده که رادیویی قدیمی و عروسک پلاستیکی - که آن روزها باب بود و شاید جزو معدود عروسکهای بازار بود- به تصویر درآمده اند؛ تصویری مبهم است که از آن زمان در ذهن من باقی مانده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در این اثر نگاهی گذرا به گذشته خود داشته ام؛ اینکه خاطرات دوران کودکی در ذهنم در گذشت زمان بصورت ناواضح ولی رنگی و شیرین ماندگار شده است.

این هنرمند استفاده از عناصر نمادین در اثرش را بدین صورت شرح داد:‎ از المان های مبهمی که از آن زمان به یادم مانده و غبار سال ها بر آن نقش بسته است رادیویی بود که درجه اهمیتش به موازات گوشی های موبایل الان بود و در هر خانه ای یافت می شد “آنهم سیاه رنگش” یا عروسکی که اگر مادرهایمان دست به دوخت لباسی برایش نمی زدند همواره لخت میماند و طاقچه های قدیمی مزین شده با ترمه که شاید تنها عنصر تزیینی خانه عمه و مادربزرگ بود.

‌‎با نوع تکنیکی که در این اثر بکار برده ام سعی در اضافه کردن عنصر زمان به اثر داشته ام که امیدوارم منظور خود را رسانده باشم.

علاقمندان جهت بازدید از آثار می توانند تا ۲۳ مهرماه همه روزه بجز شنبه ها از ساعت ١٣ الی ٢١ به گالری های استاد ممیز، زمستان، پاییز و استاد میرمیران خانه هنرمندان به نشانی خیابان طالقانی، موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر مراجعه نمایند.

logo-samandehi