ظروف فیروزه ای به عنوان نمادی از مردم ایران

سعید چاواری نقاش و از هنرمندان حاضر در نمایشگاه گروهی « طبیعت بی جان ۱+۱۲» که زاده دوران جنگ و انقلاب است به ارائه تاریخ ایران در آثار خود بسیار علاقمند است و در این راه از رنگ فیروزه ای بهره می گیرد.

نمایشگاه گروهی « طبیعت بی جان ۱+۱۲» به همت کارگروه نمایشگاه های انجمن هنرمندان نقاش ایران و به کیوریتوری عیسی جباری در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در ادامه خواننده گفتگوی این هنرمند با خبرنگار گالری آنلاین باشید.

سعید چاواری در ابتدای گفتگوی خود به موضوع نمایشگاه اشاره کرد و گفت: دهه ۵۷ الی ۶۸ خیلی حساس و عجیب بود بخصوص برای من که متولد سالهای اول انقلاب و شروع جنگ هستم؛ کودکی من باجنگ همراه بود و در خاطرات من مدارس ویران شده و معلمانی است که در جبهه ها جان خود را از دست میدادند. ما شاهد کشته شدن هموطن هایمان و ویران شدن خانه هایمان بودیم. شکست شکست و ترک برداشتن تن ما...

وی در ادامه به اثر خود پرداخت و بیان کرد: ظروف فیروزه ای نمادی است از مردمان سرزمینم. رنگ فیروزه ای مختص این خاک است و این ظروف هنوز شکست هایی بر اندام خود دارند. این کار و چند اثر دیگر از این مجموعه را برای نمایشگاه انجمن کار کردم ولی با همان تکنیک و دیدگاه آثار قبلی و تقریبا یک خط سیر را طی کرده اند.

چاواری اذعان داشت: من توجه و علاقه خاصی به تاریخ سرزمینم دارم و همیشه عناوین تاریخی این سرزمین من را برانگیخته می کند و تقریبا در همه دوره های کاری ام رنگ و بوی تاریخ ایران دیده می شود.

این نقاش در پایان گفت: من سعی می کنم آنچه در ذهن دارم را به واسطه بافت و رنگ و تکنیک خاصی که مدنظر دارم، ارائه دهم و اگر این اتفاق حاصل نشود هیچوقت آن اثر را نمایش نمی دهم. ساختار و پوسته کار برای من خیلی اهمیت دارد و همچنین محتوا نیز حائز اهمیت است.

logo-samandehi