گزارش تصویری مراسم بزرگداشت دکتر هادی جمالی

روز گذشته 22 خرداد ۱۴۰۲ بزرگداشت زنده یاد دکتر هادی جمالی در سالن همایش های رعد با حضور هنرمندان برگزار شد.

به گزارش گالری آنلاین، بزرگداشت هنرمند پیشکسوت نقاش و عضو هیئت علمی دانشگاه، معمار و طراح صنعتی دکتر هادی جمالی روز سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ در سالن همایش رعد برگزار شد.

محمدهادی جمالی مشهور به هادی جمالی روز ۱۵ خرداد در بیمارستان درگذشت. وی متولد ۱۳۲۹ شیراز است. هادی جمالی فارغ التحصیل معماری داخلی از دانشگاه هنر، کارشناسی ارشد طراحی صنعتی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی، عضو هیات علمی همین دانشکده، عضو افتخاری انجمن هنرمندان نقاش ایران است. همچنین آثار وی در حراج های هنری معتبر از جمله حراج تهران به فروش رسیده است.

جمالی دارای سابقه تدریس دانشگاهی است و در نمایشگاه های انفرادی و گروهی بسیاری در داخل و خارج از کشور آثارش را شرکت داده است.

کسب جوایز مختلف، ارائه مقالات هنری در سمینارهای دانشگاهی و مراکز فرهنگی، تالیف کتاب های آموزش طراحی، داوری مسابقات هنرهای تجسمی و اجرای نقاشی های دیواری در تهران از جمله فعالیت های هنری این هنرمند محسوب می شوند.

وی در سال ۵۹ با منیژه صحی از هم دانشگاهی هایش ازدواج کرد که حاصل این ازدواج پگاه و پویا، هر دو از هنرمندان نسل امروز کشورمان است.

این هنرمند جایزه سومین دوسالانه بین‌المللی نقاشی جهان اسلام را در سال ۱۳۸۳ از آن خود کرد و در سال ۱۳۷۹ به همراه هنرمندان بنام ایران گروه هنری 30 را راه اندازی کردند و تا اواسط دهه 80 چندین نمایشگاه در کشورهای مختلف برگزار کردند.

آثار این نقاش تحت تاثیر فرم ها و نقش و نگارهای ایرانی است و به نوعی از فضاهای معماری سنتی ایران تاثیر گرفته است.

"آبستره اکسپرسیونیسم"، عنوان سبکی است که میتوان برای آثار وی نام برد، به اعتقاد جمالی، این سبک نوعی آبستره است که تاثیر شدیدتری از آن دارد و کمی خشونت در آن به کار رفته است. یعنی آبستره رمانتیک نیست و به نوعی جدی تر و با سرعت بیشتری کار می شود.






logo-samandehi