کنار زدن نقاب چهره زمان با سنگ و شیشه

شیشه ها در این مجموعه به منزله دریچه ای هستند که از طریق آنها می توان به تماشای سفر طولانی در زمان و تاریخ پرداخت.


به گزارش گالری آنلاین، استودیوی هنری Ramon Todo در کاناگاوا، ژاپن، است و متریال ها ی انتخابی این هنرمند، سنگ هایی است که اسرار تاریخ باستان را زمزمه میکنند. لایه‌هایی از شیشه که در این فرم های ناهموار جاسازی شده اند چیزی بیش از زیباسازی است.

سنگ مانند DNA است که تاریخ کامل یک مکان را به خاطر می سپارد. شگفت‌انگیز نیست که اجسام بیجان را حافظ زمان تصور کنیم و در سکوت شاهد آشکار شدن جهان باشیم؟ Todo با جاسازی شیشه در سنگ صرفاً کار هنری انجام نمی دهد. او از ما می خواهد تا با نگاه و درک عمیق، لایه‌های زمانی را ببینیم که هر قطعه از زمین یا ساختمان شاهد آن بوده اند.

او همه چیز را از سنگ بازالت و زغال سنگ گرفته تا نمونه هایی از معماری مانند استادیوم ملی ژاپن و آوارهای بجامانده از ساختمان های ویران شده را در هم بیامیزد. هر عنصر به دلیل قابلیتی که در روایت یک داستان دارد و انرژی و اطلاعات آن عنصر که به آن روایت کمک می کند انتخاب شده است.

هنرمند Todo می‌خواهد که بازدیدکنندگان حافظه، زمان و مکانی را که این متریال ها در خود حفظ کرده اند احساس کرده و ارتباطی صمیمی و جهانی ایجاد کند.

هنر Todo یادآور گفتگوی بین طبیعت و تمدن است و از ما می‌خواهد تا به تعمق درباره نحوه تعامل با جهان و آنچه را که پشت سر می‌گذاریم، بپردازیم. از نگاه Todo، هنر رسانه ای است که نه تنها به بررسی لذت زیبایی شناختی که به مسائل عمیق تر در رابطه با هستی و زمان نیز می پردازد.

او در لایه های شیشه و سنگ، فرصتی در اختیار ما قرار می دهد تا تامل کنیم، شگفت زده شویم و شاید کمی بیشتر جهان و خودمان را درک کنیم.


logo-samandehi