برنامه‌های هفته صنایع دستی اعلام شد

برنامه های هفته صنایع دستی از ۱۸ تا ۲۶ خردادماه در سراسر کشور اجرا می شود.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از میراث آریا، در آستانه هفته صنایع دستی، برنامه‌های این هفته اعلام و هر روز ۱۸ تا ۲۶ خردادماه با یک شعار رویدادهای صنایع دستی اجرا می‌شود.

بر این اساس، هفته صنایع دستی با شعار «تجدید میثاق با رئیس جمهور شهید» در شهر جهانی مشهد آغاز می‌شود. همچنین دومین روز از هفته صنایع دستی، همایش روز جهان صنایع دستی در استان تهران برگزار خواهد شد و شعار این روز «صنایع دستی، مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید» است.

سومین روز از این هفته، رویداد نشست شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی و بزرگداشت شصتمین سال تأسیس شورای جهانی صنایع دستی با شعار «صنایع دستی راوی فرهنگ در پهنه جهانی» برگزار می‌شود.

رونمایی و افتتاح پروژه‌ها یکی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این هفته است که ۲۱ خرداد ماه در آباده شیراز با شعار «صنایع دستی، خانواده، مولد، ‌راهبر توسعه» برگزار می‌شود.

ششمین روز هفته صنایع دستی در ورامین برگزار می‌شود، در این روز به صنایع دستی عشایری توجه می‌شود و قرار است نشستی با حضور اساتید و رؤسای دانشگاه‌ها برگزار شود و شعار در نظر گرفته شده برای این روز «صنایع دستی، سبک زندگی ایرانی با تنوع فرهنگی» است.

ملاقات با هنرمندان و صنعتگران جزء برنامه‌هایی است که در روزهای ۲۳ و ۲۳ خردادماه در قالب دو رویداد در استان‌های اصفهان و تهران با شعارهای «صنایع دستی خلاق به دست جوانان آینده ساز» و «صنایع دستی حافظ سنت، حامل ارزش‌ها» برگزار می‌شود.

ملاقات با اساتید پیشکسوت، دانشگاهیان و هنرهای سنتی و همچنین افتتاحیه نمایشگاه گلیم‌های ایرانی به میزبانی استان تهران با شعارهای «صنایع دستی همسو با محیط زیست» و «صنایع دستی همسو با محیط زیست همگام با اقتصاد پایدار» از دیگر برنامه‌های هفته صنایع دستی است.

logo-samandehi