مرمت برج قابوس نیازمند ۲۳ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در دیدار با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از نیاز مرمت میراث جهانی گنبد قابوس به حدود ۲۳ میلیارد تومان اعتبار خبر داد.


به‌گزارش میراث‌آریا، محمدجواد ساوری در دیدار با مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که به‌منظور توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری، پیگیری اعتبارات و احیای آثار شاخص میراث‌فرهنگی استان برگزار شد، گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم شهرستان گنبدکاووس تخصیص اعتبارات موردنیاز به‌منظور تکمیل موزه بزرگ گنبدکاووس است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت و نیازمندی‌های حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، تصریح کرد: میراث جهانی گنبد قابوس یک بنای ارزشمند فاخر جهانی و افتخار ما ایرانیان است.

او با اشاره به این‌که طرح مطالعات میراث جهانی گنبد قابوس اجرایی شده است، بیان کرد: مرمت میراث جهانی گنبد قابوس حدود ۲۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. از محل اعتبارات سفر ۱۲ میلیارد تومان برای این اثر شاخص میراث‌فرهنگی مصوب شد که انتظار می‌رود این رقم به‌صورت کامل تخصیص یابد تا بخشی از مرمت این اثر عملیاتی شود.

ساوری در ادامه بیان کرد: احیای دیوار بزرگ گرگان یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان و تاریخ‌دوستان کل کشور است که انتظار داریم با دستور وزیر میراث‌فرهنگی هر چه زودتر ثبت جهانی و احیا آن به‌عنوان اولویت در دستور کار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار گیرد.

او تصریح کرد: تعیین حریم دیوار بزرگ گرگان مسئله مهمی در راستای احیا و حفاظت از این اثر ارزشمند است و انتظار می‌رود معاونت میراث‌فرهنگی کشور با دستور وزیر میراث فرهنگی موارد اصلاحی و موردنیاز در این حوزه را اجرایی کند.

جلسه مشترک مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان با حضور رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم شهرستان علی‌آبادکتول، عبدالحکیم آق‌آرکاکلی نماینده مردم شهرستان گنبدکاووس، عبدالجلال ایری نماینده مردم شهرستان‌های کردکوی، بندر ترکمن، بندر گز و گمیشان و محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌منظور گفت‌وگو و تبادل‌نظر درباره مسائل مربوط به استان روز یکشنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳ در محل این وزارتخانه برگزار شد.


logo-samandehi