روایت مهدی اسدی از ششمین کارنمای پژوهشی


مهدی اسدی، هنرمند معاصر کشورمان است که آثارش در ششمین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش ایران به نمایش در آمده است. در حاشیه این رویداد خبرنگار گالری آنلاین با این هنرمند گفتگویی داشته است که در ادامه خواننده ان هستید:

مهدی اسدی در رابطه با ویژگی های آثارش توضیح داد:

همانطور که از ظاهر قضیه پیداست، سال‌های سال است که مشغول کار بر روی این مجموعه با موضوع "زن" هستم. در دوره‌های پیشین، چهره‌ها مشخص‌تر بودند، ولی به مرور زمان ساده، خلاصه‌ و محوتر شدند. شروع کار بر روی این مجموعه به سال 88 برمی‌گردد. در اردیبهشت و خرداد سال گذشته نیز 10 اثر از این مجموعه را در مسکو تحت عنوان "10 زن در 10 قاب" به نمایش گذاشتم. این مجموعه همینطور دارد پیچیده‌تر می‌شود و هر چه به جلو می‌رویم بخش‌های کوچکتری از قاب‌ها به زن‌ها تعلق پیدا می‌کند. در این آثار دغدغۀ من به نمایش درآوردن خشونت‌های تحمل شده، حسرت‌ها، عشق‌ها، آرزوها و دیگر دغدغه‌های زن معاصر در جامعۀ‌مان بوده است. تکنیک مورد استفاده در این مجموعه "رنگ روغن روی بوم" است.

اسدی معتقد است که عملکرد انجمن به مرور زمان بهتر شده است و می افزاید:

من خودم دو سال در کمیتۀ نمایشگاه‌ها و دو سال نیز در کمیتۀ آموزش انجمن بوده‌ام و در جریان ریز کارهای انجمن هستم. در دورۀ جدید و با حضور آقای اطمینانی و سایر دوستان شاهدپیشرفت انجمن بوده‌ایم. به خصوص برگزاری این کارنماها که به نوعی نمایشگاه‌هایی انفرادی و در عین حال گروهی هستند باعث بیشتر دیده شدن آثار هنرمندانمان شده است. همچنین، این آثار مورد توجه مجموعه‌داران نیز قرار میگیرند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم و اهمیت نظارت انجمن بر فعالیت های هنری کشور، بیان کرد:

در برگزاری دوسالانه‌ها و یا رویداد دهۀ فجر و ... بهتر است که نظارت تخصصی انجمن را داشته باشیم. زیرا انجمن دست هنرمند را بازتر می‌گذارد و برای او موضوعی خاص انتخاب نمی‌کند. البته در این راه، به حمایت هر چه بیشتر وزارت ارشاد نیز نیاز داریم.



مطالب مرتبط با کارنماهای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش ایران:

logo-samandehi