در آستانه برگزاری هفتمین کارنمای پژوهشی علی گلباز از عملکرد خوب انجمن می‌گوید؛

عملکرد انجمن نقاشان تا کنون در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی قابل قبول بوده است

علی گلباز که از اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران است در آستانۀ برگزاری هفتمین کارنمای انجمن هنرمندان نقاش که که سومین نمایشگاه گروهی اعضای بالای 40 سال محسوب می‌شود در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین دربارۀ آثاری که در این نمایشگاه از وی به نمایش در خواهد آمد، توضیح داد:

تعداد 5 اثر با موضوع طبیعت به بیان اکسپرسیو از من به نمایش گذاشته خواهد شد. تکنیک آثار آبرنگ و آب مرکب است و متعلق به مجموعۀ "طبیعت نو" هستند. این آثار را در سال‌های 94 تا 96 نقاشی کرده‌ام و ابعاد آنها 50 در 70 است.

گلباز با اشاره به این موضوع که تقسیم‌بندی هنرمندان بر اساس تفکیک سن توسط انجمن کار خوبی بوده است، افزود:

این کارنماها تاکنون بازخورد خوبی داشته‌اند و اگر بخواهیم که عملکرد انجمن را در این زمینه ارزیابی کنیم می‌توانیم بگوییم که عملکرد خوب و قابل قبولی داشته است.

وی نگاه مثبتی دربارۀ بازخورد اقتصادی این کارنما دارد و معتقد است:

از آنجایی که انجمن نقاشان و خانۀ هنرمندان هر دو به نوبۀ خود جایگاه خوبی در جامعۀ هنری دارند و هنرمندان و مجموعه‌داران با آنها در تعامل‌اند، در نتیجه استقبالی که از این نمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد مثبت و موثر خواهد بود. از طرفی هم، هر چقدر که آثار و هنرمندان به صورت بی‌واسطه به جامعه، مجموعه‌داران و نهادهای مختلف معرفی شوند، شانس معرفی هنرمند و فروش آثار نیز افزایش پیدا می‌کند و مخاطبان آنها افزایش خواهد یافت.

گلباز با تأکید بر اینکه انجمن تاکنون با برنامه‌های مختلف و نو، همیشه به نفع هنرمندان به سمت جلو در حرکت است افزود:

اگر هم گاهی شاهد مسائل و مشکلاتی هستیم، شاید به دلیل عدم حمایت و همکاری نهادهای مرتبط با انجمن است.

اعضای انجمن هم باید تا جایی که می‌توانند انجمن را مورد حمایت خود قرار داده و در رویدادهای مختلف انجمن مشارکت کنند و با اعضای هیئت مدیره هم‌دل و هم‌فکر باشند.

وی در آخر انتظار استقبال و همراهی مخاطبان، از این نمایشگاه و رویداد هنری را داشت.

کارنمای هفتم از روز جمعه سیزدهم بهمن ماه آغاز و تا بیست و هفتم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

علاقه مندان جهت بازدید از آثار می توانند به گالری های خانه هنرمندان واقع در خیابان طالقانی، موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر مراجعه نمایند.



logo-samandehi