حمیدرضا اکبری‌دوست در گفتگو با گالری آنلاین:

عمل‌گرا بودن بسیار بهتر از صرفا سخن گفتن است


حمیدرضا اکبری‌دوست که عضو کمیتۀ نقاشی دیواری انجمن هنرمندان نقاش ایران است، در حاشیۀ برگزاری هفتمین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش ایران در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین دربارۀ 9 اثر خود که به این نمایشگاه گروهی ارائه کرده است، توضیح داد:

تعداد 9 اثر از آخرین کارهایم که در همین دو الی 3 ماه اخیر خلق شده‌اند به نمایشگاه تحویل داده‌ام. در این آثار از تکنیک میکس مواد مختلف استفاده کردم و سبک و موضوع نقاشی‌هایم آزاد هستند. ابعاد این آثار کوچک (16 در 17 سانتی‌متر) است که با احتساب قاب آنها به 30 سانتی‌متر می‌رسند.

وی با اشاره بر اینکه ، یکی از عواملی که می‌تواند به افزایش میزان فروش آثار کمک کند برقراری ارتباطی خوب بین خریدار و هنرمند است، توضیح داد:

از آنجاییکه شاید همۀ هنرمندان توانایی و مهارت لازم را در حوزه‌های ارتباطات و بازاریابی نداشته باشند، نیاز است که انجمن از افرادی که در این زمینه‌ها توانایی دارند و یا از جایگاه شغلی خوبی برخوردار هستند کمک بگیرد و در ازای کمک آنها، امتیازاتی را به آنها بدهد.

این هنرمند که عضو انجمن مجسمه‌سازان ایران نیز است، برگزاری این سلسله کارنماهای پژوهشی را امری مثبت ارزیابی کرد و در رابطه با شیوۀ تقسیم‌بندی هنرمندان به دو گروه زیر 40 سال و بالای 40 سال گفت:

اگر شما به روند تاریخی هنر در ایران و جهان نگاهی بی‌اندازید متوجه خواهید شد که هنرمندانِ تأثیرگذار در هر ردۀ سنی وجود داشته‌اند. به هر حال به دلیل تعداد زیاد اعضای انجمن لازم بوده که نوعی تقسیم‌بندی صورت گیرد؛ اما این به این معنا نیست که لزوما هنرمندانِ بالای 40 سال ما آثار بهتری خلق کرده‌اند.

وی در ادامه از تلاش انجمن برای بر طرف‌سازی نیازهای اعضا و پیگیری مطالبات آنها قدردانی کرد و اظهار داشت:

به عقیدۀ من، ما در حال حاضر هیئت مدیره‌ای داریم که اعضای آن بسیار سالم و صادق هستند و کسانی هستند که کارها را از صمیم قلب پیگیری می‌کنند. و اگر برخی از کارها به نتیجه نمی‌رسند، مشکل از عدم حمایت لازم سازمان‌هاییست که انجمن با آنها تعامل دارد.

اکبری دوست همچنین معتقد است که بهترین کاری که هر یک از اعضا می‌توانند در حق انجمن انجام دهند اینست که هر کدام از آنها هر قدر که در توانشان است همسو با سیاست‌های انجمن گامی بردارند و کاری انجام دهند. ما نیاز به جذب افرادی فعال و عمل‌گرا داریم که بتوانند برای حل مسائل انجمن کاری انجام بدهند؛ و من همیشه معتقدم که "دو صد گفته چون نیم کردار نیست".

logo-samandehi