روایت عبدالحسین بنافیان از برگزاری کارنماهای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش ایران


عبدالحسین بنافیان هنرمند فعال حوزه هنرهای تجسمی و عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران که آثارش در آخرین کارنمای پژوهشی به نمایش در خواهد آمد، در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با مجموعه آثار خود بیان کرد:

پنج اثر از کارهای من با سایز بزرگ در این نمایشگاه است که همه از مجموعه «قلمرو» انتخاب شده است. کارها بیشتر مینیمال هستند با نقش مایه های ایران و تاریخ ایران. این آثار جدید هستند و مربوط به سال ۹۷ میشوند.

این هنرمند در مورد ویژگی های مجموعه قلمرو، افزود:

مدتی است درگیری ذهنی من مجموعه قلمرو است که هربار در آن تجربیات جدیدی را کسب می کنم. که این تجربیات جدید هم از جنبه فرم، تکنیک و زیبایی شناسی است و هم در رابطه با مفهومی که می خواهم به مخاطب انتقال دهم. یعنی یک کنکاش جدید هم از جهت مفهومی صورت می گیرد و هم از جهت فرمی. البته نه به صورت عمده بلکه تغییراتی جزئی اتفاق می افتد.
به طور کلی فکر می کنم نقش مایه های هنر کهن ایران و موتیف هایی که در گذشته بار هنری بسیار بالایی داشته اند مثل دوره ساسانی و اشکانی در آثار هنری معاصر مغفول مانده است، به همین جهت من از گذشته این موضوع را دوست داشتم و تصمیم گرفتم بیشتر به این موضوع بپردازم.
تکنیک آثار این مجموعه ترکیب مواد روی بوم است. به گفته وی ترکیبی از رنگ روغن و آکریلیک به علاوه چسب های وکیوم و بیندر در این آثار استفاده شده است.

بنافیان در رابطه با ارزیابی خود از دوره‌های کارنماهای پژوهشی بیان کرد:

برگزاری این برنامه‌ها را مثبت ارزیابی می کنم. رویکرد خوبی بود و امیدواریم این رویه همچنان با موضوعات جدید ادامه داشته باشد. به طور کلی کار اعضای انجمن را که همواره هم مظلوم واقع شده‌اند در رابطه با کارنما و برنامه های بدین شکل مثبت ارزیابی می کنم.

این هنرمند در پایان پیشنهاد خود به هیئت مدیره پیش روی انجمن را چنین عنوان کرد:

به نظرم اعضای جدید هیئت مدیره باید روابطشان را با منابع تصمیم گیر مثل وزارتخانه، معاونت هنری و جاهایی که می تواند تاثیرگذار باشد و به جهت مالی به این شرایط کمک کند ، بهتر و بیشتر کند. حتی به عنوان یک فعالیت بزرگتر، برنامه های برون مرزی داشته باشند. خیلی خوب است که اعضای هیئت مدیره به سمت مراکز بزرگتر مثل وزارتخانه ها بروند و تلاش کنند اعتباراتی بگیرند تا وضعیت مالی هنرمندان را بهبود ببخشند.

logo-samandehi