رییس انجمن هنرمندان نقاش ایران:

ایراد اساسنامه انجمن رفع می‌شود

تکمیل بانک اطلاعات هنرمندان عضو

رییس انجمن هنرمندان نقاش از رفع ایراد اساسنامه انجمن هنرمندان نقاش ایران خبر داد و بیان کرد برای این منظور باید مجمع عمومی برگزار شود تا در قدم بعدی اساسنامه به ثبت برسد.

معصومه مظفری رییس انجمن هنرمندان نقاش ایران درباره هشتمین کارنمای پژوهشی این انجمن که در قالب نمایشگاهی در خانه هنرمندان ایران برپاست به خبرنگار مهر گفت: کارنماهای پژوهشی با ایده بابک اطمینانی شکل گرفت تا آثار اعضای انجمن هنرمندان نقاش به تفکیک سنی به نمایش درآید و برای اولین بار تمام اعضای انجمن در این کارنماها حضور پیدا کنند.

به گفته وی، برگزاری کارنماهای پژوهشی به انجمن هنرمندان نقاش ایران این امکان را می دهد که آرشیو به‌روزی از هنرمندان انجمن هنرمندان نقاش به دست آورد.

این هنرمند نقاش افزود: در سال ۹۵ چهار کارنمای پژوهشی اعضای زیر ۴۰ سال به نمایش گذاشته شد و از اردیبهشت ماه ۹۶ تاکنون نیز این نمایشگاه ها ادامه یافته و آثار اعضای بالای چهل سال در قالب کارنماهای پژوهشی ۵، ۶، ۷ و ۸ برگزار شده است.

وی درباره شرایط حضور اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران در هشتمین کارنمای پژوهشی بیان کرد: تنها شرطی که برای حضور در کارنمای پژوهشی در نظر گرفتیم، این بود که اعضا، آثار ۲ سال اخیرشان را برای ما ارسال کنند.

مظفری در بخش دیگری از گفتگو درباره رویکرد سال ۹۷ این انجمن به خبرنگار مهر گفت: مهمترین مساله امسال انجمن هنرمندان نقاش ایران، برگزاری هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره انجمن است که روز ۸ تیرماه برگزار می شود. پس از انتخاب رییس و اعضای هیات مدیره جدید، مدت سه ماه (تا پایان شهریور ماه ۹۷) در کنار آنها می مانیم تا با کارها آشنا شوند و کارهایی را که نیمه کاره است به سرانجام برسانند.

به گفته رییس انجمن هنرمندان نقاش ایران، انتخابات انجمن هنرمندان نقاش هر سه سال یکبار انجام می شود و یک فرد می تواند دو دوره سه ساله به عنوان رییس انتخاب شود.

وی به ایراد جزیی که اداره ثبت از اساسنامه انجمن هنرمندان نقاش ایران گرفته است اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین فعالیت های سال ۹۷ انجمن، رفع این ایراد اساسنامه است و برای این منظور باید مجمع عمومی برگزار شود تا در قدم بعدی اساسنامه به ثبت برسد.

مظفری در پایان درباره کارهای نیمه کاره انجمن هنرمندان نقاش ایران گفت: برخی کارهای کمیته های انجمن نیمه کاره مانده است، مثل طرح هایی که کمیته کارشناسی نقاشی دیواری ارایه دادند و هنوز برای آنها تصمیم گیری نشده است. همچنین رصد کردن اموراتی که در حوزه تجسمی اتفاق می افتد و حضور در شورای تجسمی از دیگر فعالیت های انجمن است که باید ادامه پیدا کند.

logo-samandehi