برپایی نمایشگاهی با محوریت نور در گالری چهار

نمایشگاهی از نقاشی با اسپری و حجم های شاهین اسکندری با محوریت نور روز جمعه ٢٤ خرداد ماه ٩٨ از ساعت 16 الی 21 در گالرى چهار تهران در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:

"شب رو"


گاه خطوطى با پیچش در حركت، گاه خطوطى صاف و یا مورب و با انرژى فراوان، و گاه خطوطى در هم شكسته با زوایاى مختلف القا كننده مفاهیم به بیننده است.
از "خط" به عنوان مهمترین عنصر بصرى آثار شاهین اسكندرى میتوان یاد كرد خطوطى كه از دوران كودكى نقاشى میكرد و رقص خط برایش جذابیتى متفاوت از كارهاى دیگرش داشت.
استفاده از نئون در حجم ها و نقاشى ها میتواند با خلق نیروى تصویرى عظیم و ایجاد هیجان در لحظه، بیننده را تحت تاثیر قدرت شگفت انگیز نور به عنوان مولفه اصلى این نمایشگاه قرار دهد، جایی كه مفهوم و ایده با كمك شئ هنرى دنیاى رنگى هنرمند را ترسیم میكند.
نگاه خاص هنرمند به مقوله عشق دستمایه خلق آثارى با درون مایه پاپ و ایجاد گفتمانى طعنه آمیز یا شاید فریادى اعتراضى در باب دنیاى آشفته احساسات انسانى شده است.

شین.الف

شاهین اسكندرى در ٣٠ آذرماه سال ١٣٦٤ در شهر دوبى به دنیا آمد.
علاقه او از كودكى به دنیاى رنگ و نور در خانواده اى هنرمند، او را از سنین كم به انجام فعالیت هاى هنرى سوق داد.

استاد و الهام بخش اصلى هنرمند، تعالیم پدرش و همراهى با وى در تجربیات مختلف هنرى در زمینه نئون سازى، نقاشى با ایربراش و خطوط خوشنویسى است.
وی فعالیت حرفه اى خود را در سنین نوجوانى با تصویرگرى و كاریكاتور در نشریات و مجلات مختلف آغاز كرد، به مرور گرایش به انیمیشن و كارتون، دایره فعالیت هنرى این هنرمند نوگرا را در حوزه سینما و تلویزیون گسترده تر نموده و آثار ماندگارى در این زمینه بجاى گذاشته است.

او از نوجوانى خطوط ابداعى خود را به اشكال مختلف نقاشى میكرد تا به فرم دلخواه خود برسد؛ و مدیوم اغلب آثارش را اسپرى یا رنگ افشانى تشكیل داده است.
وی از بدو شروع كار حرفه اى خود تاكنون به عنوان هنرمند مستقل سالها در زمینه هاى مختلف تجسمى فعالیت داشته است و نگاه خاص خود را دنبال نموده است و معتقد است هر هنرمندى در آثارش تجلى میابد و با آن ماندگار میشود.

علاقمندان جهت بازدید از آثار این هنرمند می توانند تا سوم تیرماه همه روزه از ساعت 11 الی 21 به گالری چهار واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به سیدخندان، کوچه اشراقی مراجعه نمایند.

logo-samandehi