"بدون عنوان ها" ی شبنم رازی شریف در گالری شلمان به نمایش درآمد

"بدون عنوان ها" عنوان نمایشگاه نقاشی های شبنم رازی شریف است که از عصر روز جمعه 20 دی ماه در گالری شلمان افتتاح شد.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:

در دورانی که مشکلات اجتماعی سر به فلک میزند فرار و روی برگرداندن از آن همچون گناهان کبیره است. باید به دقت به درون انسانها نگاه کرد، به درون وجود واقعیشان و به دور از جنسیت، به دور از تبعیض. وقتی به اقلیت های جنسی نگاه می کنیم (به دنیای پر از درد ترنس ها) و دنیای زنانی پر از مشکلات اجتماعی و مردانی که در فشار جامعه هویت فرهنگی خود را گم کرده اند و درون جامعه سعی در یافتن خودی دارند که معلوم نیست هرگز به آن برسند، به دردی درونی میرسیم که من به عنوان هنرمند
نمی توانم آن را پنهان کنم. سکوت جایز نیست. و این بدون عنوان ها مردمانی هستند که شما باید درونشان را ببینید، در درون خود یا درون مردمی که به سادگی از کنارشان میگذریم. این نقاشی ها همه شخصیت های ذهنی هستند که از درون من آمده اند و با قلم و رنگ بر روی بوم اجرا شده اند. اما کافیست کمی به دور و اطراف خود نگاه کنیم تا این احساسات و شخصیت ها را در کنارمان و در جامعه ببینیم.

شبنم رازی شریف


شبنم رازی شریف در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با برگزاری این نمایشگاه توضیح داد: موضوع این نمایشگاه به آسیب های اجتماعی و خشونت علیه زنان و نا ملایمات اجتماعی در مورد اقلیت های جنسی پرداخت شده است. شما در این نمایشگاه به چهره های مختلفی روبرو می شود که احساس خود را از درون بیان میکنند. تمامی کارها به صورت ذهنی و مستقیم بر روی بوم بدون اتود های قبلی انجام شده است و مدت سه سال زمانبرد تا بتوانم این مجموعه بدون عنوان ها را تکمیل کنم.

وی در توضیح تعداد، ابعاد و سبک و تکنیک آثار این مجموعه بیان کرد: تعداد ۲۱ اثر در این نمایشگاه قرار دارد که بیشتر آنها در ابعاد متوسط و بزرگ بر رو بوم انجام شده است. تمامی آثار به صورت ذهنی و سبک اکسپرسیونیسم و با تکنیک اکرولیک بر روی بوم اجرا شده اند.

رازی شریف در مورد علت انتخاب عنوان "بدون عنوان ها" برای مجموعه آثارش گفت: بدون عنوان ها مردمانی هستند که باید درد آنها در تابلو ها دید و درک کرد و واقعا عنوانی برای این دردها وجود ندارد جز درک بازدید کننده و تاثیر این چهره ها بر مخاطبی که باید آن را احساس کند.

این هنرمند نقاش تاکید کرد که در خلق آثار این مجموعه تحت تاثیر مکتب اکسپرسیونیسم بوده که از احساسات درونی شکل میگیرد.

رازی شریف دررابطه با نقطه آغاز این مسیر از شناخت و کنکاش درونی در خلق آثارش اذعان داشت: این مسیر از شناخت و کنکاش درونی از مشکلات اجتماعی که هر روز در کنار ما وجود دارد و کاری جز سکوت در مقابلشان نمیکنیم اما همانطور که در استیتمنت نمایشگاه گفتم سکوت جایز نیست و این نقاشی ها نوعی بیان دنیای پر درد انسانهاست.

وی در ادامه بیان کرد: مشکلات زنان و اقلیت های جنسی تمامی ندارد و اگر کوچکترین تاثیری بر مخاطب بگذارد برای من باعث خوشحالی و موفقیت در این پروژه خواهد بود .. من راه خود را در این مسیر و مشکلات دیگر اجتماع ادامه خواهم داد.


شبنم رازی شریف متولد ۱۳۶۴ تهران، دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هنر است.

وی حدود ۱۵ سال است که در زمینه نقاشی و تدریس هنر فعالیت دارد و عضو افتخاری انجمن توسعه هنرهای تجسمی است.

علاقمندان به نقاشی در صورت تمایل برای شرکت در کلاس های شبنم رازی شریف میتوانند با شماره 09351659338 تماس حاصل فرمایند.


نمایشگاه آثار این هنرمند تا 25 دی ماه همه روزه از ساعت 16 الی 20 در گالری شلمان به نشانی بلوار میرداماد، رودبار غربی، کوچه کاووسی، پلاک 27 دایر خواهد بود.




logo-samandehi