دیدار هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران با رییس موزه هنرهای معاصر تهران

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن نقاشان ، هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران در روز سیزدهم دی ماه با رییس موزه هنرهای معاصر تهران در محل این موزه دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار که از سلسله دیدارهای هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران با مدیران هنری کشور است، دو طرف درباره پاره ای از مشکلات و مسایل فرهنگی جاری کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند و درباره موضوعاتی همچون بیانیه انجمن درباره موزه هنرهای معاصر، پرداخت بدهی معوقه مرکز هنرهای تجسمی به انجمن و برگزاری دوسالانه هنر تهران توسط انجمن هنرمندان نقاش ایران بحث و گفت و گو کردند.
در این جلسه که با حضور اعضای هیات مدیره خانم ها منیژه صحی و معصومه مظفری و آقایان محمدرضا فیروزه ای و امیر سقراطی و بازرس انجمن آقای نعمت لاله یی برگزار شد، ابتدا آقای مجید ملانوروزی ریاست موزه هنرهای معاصر تهران با شرحی از فعالیت های بین المللی این موزه، بر اهمیت و جایگاه گنجینه موزه در عرصه جهانی تاکید کرد و درباره تفاهم نامه های مهم امضا شده ، میان موزه و مراکز مهم هنری جهان توضیحاتی داد.
وی سپس با اشاره به بیانیه انجمن هنرمندان نقاش ایران درباره موزه هنرهای معاصر تهران، تاکید کرد که از هرگونه رویه انتقادی نسبت به فعالیت های موزه هنرهای معاصر تهران و مرکز هنرهای تجسمی استقبال می کند. وی سپس به بندهای بیانیه انجمن اشاره و درباره آنها توضیح داد.
در این جلسه همچنین اعضای هیات مدیره انجمن با اشاره به یکی از بندهای بیانیه خود یعنی حذف نام ایران از آثار هنری ایرانی در موزه قطر، بر تهیه نامه ای به موزه قطر درباره اجحاف به هنر ایران در موزه های این کشور و تحریف تاریخ تاکید کردند که مجید ملانوروزی پیشنهاد داد این نامه خطاب به سازمان یونسکو تهیه شود.
ریاست موزه در این دیدار بر پرداخت بدهی معوقه مرکز هنرهای تجسمی در خرید سال گذشته از انجمن هنرمندان نقاش ایران تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد که این بدهی به زودی تسویه شود.
همچنین انجمن هنرمندان نقاش ایران پیشنهاد داد با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، پیگیری طرح های قانون بودجه یک درصد خرید آثار هنری توسط مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد پیگیری شود.
همچنین انجمن هنرمندان نقاش ایران بر برگزاری دوسالانه هنر تهران توسط این انجمن تاکید کرد و علت عدم برگزاری این دوسالانه را انجمن را از مجید ملانوروزی جویا شد. پس از گفت و گوهای مفصل در این زمینه قرار بر این شد که بر مبنای طرح پیشنهادی انجمن جلسات مشترک میان هیات مدیره انجمن و ریاست موزه برای برنامه ریزی این دوسالانه در آینده برگزار شود.
گفتنی است طرح دوسالانه هنر تهران طرحی پژوهشی است که توسط انجمن هنرمندان نقاش ایران و بوسیله پژوهشگران و منتقدان مطرح ایران تهیه و تنظیم شده است و برگزاری آن به جای دوسالانه نقاشی از سوی این انجمن در سال گذشته به مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داده شد که این مرکز با برپایی آن توسط انجمن هنرمندان نقاش ایران مخالفت کرده بود.

logo-samandehi