رامین مهدی نژاد در گفتگو با گالری آنلاین : هدف کارنما شناخت فعالیت و نیاز سنجی اعضا انجمن هنرمندان نقاش و در نهایت برنامه ریزی برای آنها است.

رامین مهدی نژاد هنرمند معاصر کشورمان، مدیر گروه نقاشی دانشکده هنر و معماری تهران مرکز و دبیر انجمن هنرمندان نقاش ایران، در رابطه با اهداف نمایشگاه های کارنمای پژوهشی اعضای انجمن بیان کرد:

یکی از اهداف کارنماها که در این دوره برگزار می شود، نیاز سنجی و نیز شناخت از نوع فعالیت های اعضای انجمن است تا مسئولین انجمن بتوانند در مرحله بعدی در این زمینه برنامه ریزی کنند . البته آنطور که خود دوستان گفتند به دنبال اهداف زیر در کارنما ها هستند که من عین آن را به نقل از گالری آنلاین که درج شده بیان می کنم.

ایده‌ها و توانایی‌های گوناگون در کنار هم عادلانه‌تر دیده و سنجیده شوند .

نقاط قوّت و ضعف انجمن مرتباً ارائه و رصد شوند.

چگونگیِ فعالیت‌های حرفه‌یی اعضا و ارتباطشان با انجمن ثبت شود .

بخش آرشیو آثار و رزومه‌ی اعضای انجمن نزد کمیته‌ی نمایشگاه‌ها تشکیل شود.

داده‌های گوناگون متناوباً گردآوری و طبقه‌بندی شوند .

برای پژوهش‌های تخصصی و آسیب‌شناسانه درباره‌ی انجمن بسترسازی شود.

کیوریتورها و نمایش‌گردان‌ها بتوانند آثار موجود در آرشیو را به دل‌خواه خود دسته‌بندی کنند و نمایشگاه‌های خاصّ طراحی و بسته‌بندی کنند.

ذهنیّت‌ها و ظرفیت‌ها در روابط حرفه‌یی رشد کنند .

کمیته‌ی نمایشگاه‌ها منظم شود و همه چیز مستند.

نحوه شرکت اعضا در کارنما به این صورت است که اعضا بطور رندوم از طرف کمیته‌ی نمایشگاه‌های انجمن دعوت می‌شوند.

مهدی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا میتوان نتایج بدست آمده از این کارنماها را معیاری برای سنجش وضعیت کنونی جامعه هنر تجسمی کشور دانست و از آن در انتخاب هنرمندان برای حضور در صحنه های ملی و بین المللی استفاده کرد؟ بیان کرد:

بنظرم می تواند کمک کند، البته نه اینکه بطور کامل فقط منبع انجمن باشد .چون نقاشان زیادی هستند که عضو انجمن نیستند و به کار حرفه ای خود می پردازند. البته انجمن توانایی حضور در رویداد های ملی و بین المللی را دارد و لازمه آن بازنگری در دیدگاه مسولان ارشد هنری و برخی تغییرات در اداره موسسه ها است مثلا پیشنهاد انجمن این بود که مکان مهمی چون موزه زیر نظرشورای عالی انجمن ها ی تجسمی قرار گیرد .

وی در خصوص راهکار انجمن برای افزایش مشارکت اعضا در فعالیت های انجمن توضیح داد:

مشارکت نکردن برخی اعضا به عوامل مختلفی بستگی دارد که اکثر این موارد توسط دوستان و اعضای کمیته نمایشگاه‌ها ریشه یابی شده و بعداز اتمام کارنما ها نسبت به حل برخی مشکلات هیات مدیره اقدام خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

logo-samandehi