مهنوش نادری در حاشیه پنجمین کارنمای پژوهشی مطرح کرد: هر چه به جلو حرکت می‌کنیم، شاهد عملکرد حرفه‌ای‌تری از انجمن هستیم.

مهنوش نادری، عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران، کارشناس ارشد نقاشی و مدرس دانشگاه است، اثر این هنرمند در پنجمین کارنمای پژوهشی به نمایش در آمده و ایشان در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین ضمن ارزیابی تاثیر ثبت این رویداد بیان کرد:

به نظرم برگزاری این کارنما حرکتی قشنگ بود و هر چه به جلو حرکت می‌کنیم، شاهد عملکرد حرفه‌ای‌تری از انجمن در زمینۀ برگزاری چنین رویدادهایی هستیم. از نحوۀ دادنِ فراخوان گرفته تا چیدمان آثار در کنار هم ، بر اساس موضوع.

حتی به نظر من تفکیک سنی هم کار خوبی بوده زیرا هنرمندان در هر دوره‌ای از زندگی خود تجربیات متفاوتی دارند.

وی در ادامه افزود:

بسیار خوب است اگر انجمن بانیِ برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در خارج از کشور نیز باشد و بتواند در رابطه با فروش آثار از اعضایش حمایت کند.

کسی که حرفه‌اش هنر است، باید در کارش استمرار داشته باشد و اگر به دلیل عدم تأمین مالی بخواهد به حرفه‌ای دیگر بپردازد، سر خورده خواهد شد.

نادری ویژگی های این نمایشگاه را چنین برشمرد:

اولین ویژگی در رابطه با به نمایش گذاشتن آثار در نمایشگاه اینست که کار شما دیده می‌شود. هر چه تعداد دفعات به نمایش گذاشتن آثار بیشتر باشد، و مثلا مکان آن جایی مثل همین خانۀ هنرمندان باشد که در آن آرتیست‌های زیادی رفت و آمد دارند، مسلما شرایط بهتری برایتان فراهم خواهد شد.

حتی به نظرم این قضیه برای هنرمندان تازه‌کارمان از اهمیت بیشتری هم برخوردار است. زیرا هنرمندی که سالهاست به اینکار مشغول است، بالاخره تا حدود خوبی شناخته شده است. جوان‌ها انرژی زیادی دارند و اگر آنها را به راه درستی هدایت نکنند، سرخورده می‌شوند. به نظرم برخورداری از حمایت انجمن برای آنها خیلی مهم است تاانگیزه و انرژیشان به هدر نرود.

این هنرمند در پایان توضیح داد:

مهمترین موضوع اینست که هنرمندان بی‌وقفه کار کنند و اجازه ندهند که مشکلات مختلف در کار آنها وقفه ایجاد کند. گاهی هم برخی هنرمندان فعال هستند، ولی علاقه‌ای ندارند که آثارشان را به نمایش بگذارند. برخی مواقع هم برخورد گالری‌دارها با هنرمندان جوان خوب نیست و آنها را سرخورده می‌کنند. البته هر گالری برای خودش خط و مشی خاصی دارد و هنرمندان جوان باید بدانند که اگر موردِ پذیرشِ گالری‌دار قرار نگرفتند به معنای بد بودنِ آثارشان نیست؛ شاید هم کارشان در راستای خط و مشی آن گالری نبوده است.

مطالب مرتبط:

logo-samandehi