گزارش تصویری نمایشگاه گروهی "تالاب" در خانه هنر هارمونیک سنتر


"تالاب‌"ها، زیستگاه هایی پیچیده که در رده‌های اول چرخه زیستی و غنی ترین اکوسیستم هستند. انواعِ گونه‌ای: پرندگان، پستانداران، گیاهان و ... از تالاب‌ها به عنوان بخش یا تمام چرخه زندگی خود استفاده می‌کنند که اگر تالاب‌ها حفظ شوند به لحاظ حیات وحشی و گیاهی و مهم تر: از لحاظ آب و هوایی شاهد محیطی مطلوب خواهیم بود.
با رشد وآگاهی مردم وکشورها نسبت به اهمیت محیط های طبیعی، به ویژه تالاب ها، هنوزهم درک واقعی ازاهمیت و کارکرد این زیستگاه های حیاتی و متنوع بسیارپایین است و می توان گفت درمجموعه چهره های محیط طبیعی زمین، کمتر می توان زیستگاهی تا این حد غنی و با اهمیت پیدا کرد که مورد غفلت و بی مهری واقع شده باشد. درواقع بشربا نابودی تالاب ها سطح پایین معرفت ودانش خود را درابعاد علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نشان داده است که متأسفانه همچنان روند تخریب این سیستم های طبیعی بی همتا که کارکردهای متفاوت و موزون را یکجا در خود دارند متوقف نشده است.
تالاب ها ازجمله مفید ترین نظام های حیات بخشی هستند که مطلقا جایگزین ندارند و هیچ یک ازاکوسیستم های جهان به اندازه تالاب ها صدمات ناشی از کوته اندیشی بشروتمایلات خودخواهانه انسان محوری را تجربه نکرده اند.
هنرمند در مقام روحی حساس و نکته سنج بیشترین تاثیرگذاری را با بهره‌گیری از بهترین ابزار بیان در اختیار دارد. نمایش حقیقتِ آنچه روی می‌دهد، اما از دیدگان پنهان است! از آنجا که مهم‌ترین رسالت هنرمندان در هر جامعه پرداختن به مسائل مورد ابتلاء آن‌ها است، دغدغه‌های زیست محیطی ما را بر آن داشت تا سهم اندک خود را در قبال مادر زمین بپردازیم و قابلیت‌های هنرمندان خلاق را برای جلب افکار عمومی نسبت به اهمیت اقدامات فردی و جمعی با هدف پاسداشت مقام طبیعت به کار بندیم.
فرانک ژین (نائب رئیس انجمن هنرمندان نقاش البرز) اعظم قنبری ( دبیر انجمن هنرمندان نقاش البرز)

انتخاب آثار نمایشگاه:
با انتشار فراخوان مبنی بر حضور اعضای رسمی انجمن هنرمندان نقاش البرز، 34 هنرمندِ عضو اعلام آمادگی کردند و این نمایشگاه با 40 اثر شکل گرفت.
با توجه به عنوان نمایشگاه: تالاب / آثار با سبک آزاد و تکنیک های متنوعی از جمله: اکرلیک، رنگ روغن و ترکیب مواد انتخاب شد.
هنرمندانی با قابلیت و با استعداد با پتانسیل خوب در این نمایشگاه حضور دارند.
اعضای انجمن هنرمندان نقاش البرز در ششمین نمایشگاه گروهی خود، در طول 2سال فعالیت مستمر در گالری خانه هنر هارمونیک سنتر گرد هم آمدند .

هنرمندان :

الهام حیدری- سپیده صولتی-علیرضا پویا-سمیه فعال-آزاده نوروزی-محمدرضا احمدزاده-اکبر هرمزی-نیلوفر کمالی دهقان-بهنام فراهانی-آزاده اعرابی-مهسا زندوکیل-افسانه غفوری-آزاده پذیرا-امیرحسین مولایی زاده-ندا کشت دار-لیدا جباری-زهرا طاطایی-پوریا علیزاده-لاله اسفهبد-آرزو شاملی-حامد خوارزمی-سارا حیدری-آیدا روزبیانی-مریم توکلی فر-احمد مرادی-فرشته رشوند آوئی-سعید محمدزاده نودهی-فرانک ژین-اعظم قنبری-عاطفه خلیفه-مریم آزاد فلاح-سعید امدادیان

عکاس : محمدرضا فهیمی


logo-samandehi