گزارش‌های تصویری

1404/2/27
فرسایشِ تصویر و انسان؛ روایت هاوار امینی در گالری دانژه
نمایشگاه «فرسایش قدرت» که این روزها در گالری دانژه برپاست، مجموعه‌ای است از نقاشی‌های هاوار امینی که در ادامه‌ی جست‌وجوهای پیشین این هنرمند در باب تاریکی، انسان و قدرت شکل گرفته است. در این نمایشگاه، بخشی از آثار که پیش‌تر در قالب مجموعه‌ای با عنوان سور (Feast) در گالری ماه به نمایش درآمده بود، در کنار آثار جدید با محوریت مفهوم «فرسایش» به تماشای عموم درآمده است.
1404/1/23
موزه اختصاصی بنکسی در مادرید
موزه اختصاصی بنکسی در مادرید اسپانیا افتتاح شد. این در حالی است که این مکان به واسطه طراحی دقیق و نورپردازی حساب شده دقیقاً مانند خیابان ساخته شده است. با این توضیح که گرافیتی به خیابان و دیوارهای بیرونی شهری اختصاص دارد و هنری است که همواره قانون و حکومت هر کشور نسبت به آن دافعه داشته است.
1403/12/26
پل سزان؛ پدر هنر مدرن و معمار کیوبیسم
«پل سزان»(۱۸۳۹–۱۹۰۶) یکی از تأثیرگذارترین و بزرگ‌ترین نقاشان پست-امپرسیونیست بود. در این گزارش فهرستی از چند نقاشی مختلف از هنرمندی که به عنوان پدر هنر مدرن شناخته می‌شود را مشاهده می‌کنید که طبیعت بی‌جان، پرتره‌ها و نقاشی‌های روستایی او را شامل می‌شود.
1403/12/24
گزارش تصویری نمایشگاه "پیکاسو در تهران"
آثار دوره‌های مختلف کاری و مجموعه «تروماکیا» یا «هنر گاوبازی»، اثر درخشان پابلو پیکاسو، به همراه گزیده‌ای از آثار هنرمندان ایرانی و خارجی از گنجینه موزه، از روز ۲۱ اسفندماه در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در آمده.
1403/12/11
فریز لس‌آنجلس، ضیافتی برای حواس
به‌طور معمول، در یک نمایشگاه هنری قاعده‌ای نانوشته وجود دارد: «به آثار هنری دست نزنید.» اما برخی از گالری‌ها در فریز لس‌آنجلس امسال، آثاری چندحسی ارائه داده‌اند که شامل لمس، صدا و حتی تجربه دیدن بازتاب خود در یک اثر هنری می‌شود.
1403/12/7
چهره‌های عجیب جورج کاندو در نمایشگاه دوگانه نیویورک
نمایشگاه "پاستل‌ها" اثر جورج کاندو، که در دو گالری Hauser & Wirth و Sprüth Magers در نیویورک برگزار می‌شود، نگاهی نادر به شیوه‌ی بداهه‌پردازی او در استفاده از پاستل ارائه می‌دهد. این مجموعه، ترکیبی از انتزاع و فیگوراتیو است که پیچیدگی‌های روان انسان را به تصویر می‌کشد.
1403/11/17
نقطه‌چینی؛ سبکی که از سورا تا ون‌گوگ و ماتیس را مجذوب کرد
هنگامی که «ژرژ سورا» سبک «نقطه‌چینی»(نقاشی با نقطه‌های کوچک) را در اواسط دهه ۱۸۸۰ میلادی توسعه داد، به نظر می‌رسید که ایده‌ای کاملاً خاص و محدود باشد. با این حال، ۳۰ سال بعد، هنرمندان مختلفی از جمله «ون‌گوگ»، «ماتیس» و «موندریان» سبک او را تجربه کردند. اما سوال اینجاست که «نقطه‌چینی» چیست و چرا این سبک برای مناظر یک روش عالی محسوب می‌شود؟
<< آخرین صفحه < صفحه بعدی صفحه قبلی > اولین صفحه >>

صفحه شماره: 1

تعداد كل : 1143
logo-samandehi