
به گزارش گالري آنلاين به نقل از روابط عمومي بنياد ملي مد و لباس اسلامي ايراني، در سپهر ارتباطي، توسعه و ترويج هرکاري براي مردم با همراهي و پويايي رسانهها محقق ميشود و رسانهها، با کمک به ارتقاي بينش زيبايي شناسانه مردم، «جامعه زيبا پوش» را که مبتني با ارزش هاي ايراني و اسلامي است شکل ميدهند.
بنياد ملي و مد و لباس زير نظر کارگروه ساماندهي مد و لباس کشور، پس از برگزاري شش دوره تقدير از فعالان رسانه ها در بخش فرهنگي هنري جشنواره بين المللي مد و لباس فجر به منظور دستيابي به الگوي مناسبي از تعامل با رسانهها و نيز براي پاسداشت نقش بي بديل رسانهها در عرصههاي گوناگون مد و لباس و مشاركت موثر اصحاب رسانه و و تقويت تعامل طراحان، توليد کنندگان، و مديران سياستگذار حوزه مد با رسانهها، ، «نخستين جشنواره مد و رسانه» را در ارديبهشت ماه 1397 برگزار ميکند.
- اهداف جشنواره
- تبيين مفهوم مد و سند ملي لباس
- تبيين لباس به عنوان کالاي فرهنگي
- فرهنگسازي مد و افزايش سواد مد در جامعه
- تقويت و افزايش بهره وري از هنر ـ صنعت مد ايراني اسلامي
- ارتقاء سواد فرهنگي و سبک پوشش بر پايه ارزشهاي اسلامي ـ ايراني
- تجليل از نقش اهالي رسانه در نقادي و همافزايي حوزه مد و پوشش
- افزايش نقش رسانهها در مد پذيري مناسب جامعه
- محورهاي موضوعي:
- مد و فرهنگ
- فرهنگ سازي مد
- سبک زندگي
- اخلاق و پوشش شهروندي
- نشان و نمادهاي فرهنگ ايراني ـ اسلامي در طراحي پارچه و لباس
- مد و بهرهگيري از لباس اقوام ايراني
- نامگذاري پارچه و لباس
- شعارهاي تبليغاتي در حوزه مد و لباس (اسلوگان)
- مد و جنگ نرم
- مد و اقتصاد
- مد و لباس مشاغل
- مد و بهداشت
- مد و برندسازي
- مد و سايز ملي
- مد و مالکيت معنوي
- مد و صنعت
- مد و تجارت
- مد و اقتصاد مقاومتي
- مد و کارآفريني
- قالبهاي آثار قابل ارائه جشنواره:
- مطبوعات (روزنامهها، مجلات، نشريات علمي – تخصصي و ويژه نامهها(
- خبر
- گزارش
- گفت وگو
- مقاله
- يادداشت و سرمقاله
- تيتر
- خبرگزاريها و سايتهاي خبري–تحليلي:
- خبر
- تيتر
- گزارش
- گفت و گو
- يادداشت
- پيامک خبري
- اخبار راديويي و تلويزيوني
- خبر
- گزارش
- گفت وگو
- رسانههاي شنيداري (راديو)
- مستند
- ترکيبي
- گفتگو
- نمايشي
- گزارش
- آنونس فرهنگي (تبليغ)
- رسانههاي ديداري (تلويزيون)
- برنامههاي تركيبي
- گفتگو با ساختار استوديويي
- سخنراني
- نماهنگ و تيزر
- مستند
- نمايشي داستاني
- كودك و نوجوان
- پويانمايي (انيميشن)
- تيزر فرهنگي تلويزيوني.
- هنرهاي رسانه اي
- عکس
- کاريکاتور
- داده نما (اينفوگرافي)
- موشن گرافيک
- پادکست
- پويانمايي (انيميشن)
- طنز اجتماعي (در حوزه مد و لباس)
- شبکههاي مجازي و اينترنتي (وب سايتها، شبکههاي اجتماعي)
- رقابت دانشجويي
دانشجويان دانشکده خبر، دانشگاه صدا و سيما، دانشکدههاي علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در دانشکدههاي دانشگاه هاي آزاد اسلامي، دانشگاههاي دولتي، دانشگاههاي جامع علمي کاربردي، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه سوره (رشتههاي توليد راديويي، توليد تلويزيوني، انيميشن، خبرنگاري، روابط عمومي، تبليغ و ارتباط فرهنگي، روزنامه نگاري، مديريت رسانه، عکاسي خبري، رفتار اجتماعي و افکار سنجي، فرهنگ و ارتباطات) چنانچه علاقمند به کار رسانهاي درباره هريک از قالبهاي رسانهاي فوق باشند، ميتوانند به عنوان پروژه دانشگاهي، با ذکر دوره تحصيلي (کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکترا) و نام استاد راهنما يا استاد پروژه آثار دانشجويي خود را درباره موضوعات جشنواره با نامه رسمي گروه آموزشي دانشکده براي دبيرخانه ارسال کنند.
- مقررات جشنواره:
- به برگزيدگان آثار افزون بر جايزه نقدي و لوح تقدير، تنديس طلايي جشنواره و به شايسته تقدير افزون بر جايزه نقدي لوح اهدا ميشود.
- شرکت همه فعالان رسانهاي کشور و دانشجويان حوزه رسانه در اين جشنواره آزاد است.
- آثار ارسالي بايد به حوزه مد و پوشش ساير مولفههاي اثرگذار به اين حوزه مرتبط باشند.
- ارسال اثر در بخشهاي مختلف جشنواره به منزله اعلام مالکيت معنوي توسط ارسال کننده است و در صورت اثبات خلاف اين امر در هر مرحله، آثار مورد نظر از جريان جشنواره حذف ميشود.
- آثاري ميتوانند در جشنواره شركت كنند كه از تاريخ 30/06/1395 تا 30/11/1396 توليد و پخش رسانهاي و يا چاپ شده باشند. ارايه گواهي پخش و چاپ از رسانههاي مربوطه الزامي است.
- تکميل فرم ثبت نام در سامانه جشنواره يا ارسال به نشاني الکترونيکي moderesaneh@iranmode.com براي هر شرکت کننده الزامي است.
- هر شركتكننده ميتوانند 5 اثر را به سامانه جشنواره ارسال کند.
- پس از داوري مقدماتي، آثار راه يافته به جشنواره در سامانه جشنواره اعلام خواهد شد.
- به همراه آثار مكتوب، ارسال فايل آن به صورت word و pdf الزامي است.
- ارسال آثار راديويي، تلوزيوني و چند رسانهاي به صورت لوح فشرده الزامي است.
- فايلهاي عكس، كاريكاتور و داده نما با پسوند tiff يا jpg و با وضوح ۳۰۰ dpi و حداقل در ابعاد ۲۵ × ۲۰ در سامانه بارگزاري شود. پس از اعلام راهيابي به جشنواره، ارائه نسخه اصل و چاپي اثر ضروري است.
- اصل آثار مطبوعاتي مورد قبول است و در صورت نبود آن كپي اثر با تأييد و مهر و امضا رسمي روزنامه و خبرگزاري مورد تأييد است.
- براي آثار بدون نام صاحب اثر يا آثاري که با نام مستعار چاپ شده باشد، در مرحله نهايي داوري نيازمند تأييد مدير مسئول شبکه ، نشريه يا خبرگزاري است.
- آثار ارسالي به جشنواره عودت داده نخواهد شد.
- از برگزيدگان طي مراسمي با اهداء تنديس جشنواره، لوح سپاس و جوايز ارزنده تقدير خواهد شد.
- گاهشمار جشنواره:
اعلام فراخوان: دهه دوم آبانماه 1396
آخرين مهلت ارسال آثار: 20/12/1396
شروع داوري: نيمه دوم اسفند ماه 1396
ارسال دعوت نامه براي نامزدان دريافت جايزه: اواخر فروردين ماه 1397
مراسم اختتاميه و اعلام نتايج و تقدير از برگزيدگان:همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومي 27/02/1397
- نحوه ارتباط و دريافت اطلاعات بيشتر:
دبيرخانه جشنواره: تهران- چهارراه کالج-جنب پمپ بنزين-کوچه هلال احمر-پلاک 6
تلفن:66722312
دورنگار:66722313
جهت کسب اطلاعات بيشتر به سايت https://www.iranmode.com مراجعه نماييد.
