
احسان آقايي، رئيس موزه هنرهاي معاصر تهران در افتتاحيه نمايشگاه آثار محمود جوادي پور که به همت کارگروه نمايشگاه هاي انجمن هنرمندان نقاش ايران در خانه هنرمندان برپاست، نظرش را در مورد آثار اين هنرمند چنين بيان کرد: استاد جوادي پور در زمره اولين دوره فارغ التحصيلان مدرنيسم دانشگاه تهران هستند و اهميت کارهايشان نسبت به آرتيست هاي هم دوره خودشان اين است که در يک مديوم متوقف نشدند. آرتيست هاي هم دوره وي عموما نقاش بوده و در اين زمينه، نقاش خوبي هم هستند؛ اما استاد جوادي پور علاوه براينکه نقاش خوبي بودند براي اولين بار در ايران در زمينه چاپ هاي دستي شروع به کارکردند. ايشان همچنين نمونه کارهاي گرافيکي هم انجام دادند و به تهيه آرم ها و نشانه ها که بعضي از آنها را ما هنوز هم مي بينيم، پرداختند مانند انتشارات خوارزمي.
وي افزود: استاد جوادي پور جزو افرادي بودند که جريان سازي کردند و اين خيلي مهم است. بعضي وقت ها آرتيست ها اثر خوب ارائه مي دهند و آن اثر در زمان ماندگار مي شود اما يک زماني است که بعضي افراد جريان سازي مي کنند و راه را براي ديگران باز مي کنند. به نظرم استاد جوادي پور به دليل ايجاد راه براي نسل هاي بعد ازخودشان اهميت دارند.
آقايي در ادامه اشاره کرد: بسياري از کارهاي چاپ دستي ايشان مانند رامشگران که اينجا موجود است اولين چاپ دستي يک فرد ايراني با تکنيک لينالئوم است زيرا که يک تکنيک غربي به شمار مي رود. در آن زمان ما در ايران اين تکنيک ها را نداشتيم و ايشان جزو اولين افرادي هستند که برخلاف بعضي از بچه هاي آن دوره که به پاريس مي رفتند به آلمان رفته و در مدرسه صنعتي آلماني درس خوانده و به زبان آلماني هم آشنا بودند و توانستند تکنيک هايي را در آلمان ياد بگيرند و کارهايي را انجام دهند که در پاريس خيلي مرسوم نبود. از اين رو به نظرم ميرسد که هم در جريان گرافيک ايران هم در جريان نقاشي خط و هم در جريان چاپ دستي بسيار بسيار سهم داشتند؛ به ويژه چاپ هايي که درآن دوره برروي پارچه زدند. 
زيرا چاپ آرتيستي روي پارچه در آن دوره در ايران مرسوم نبود. من روي  پارچه کار کرده ام و آتليه و منزلشان را هم ديده ام حتي پرده هايشان را هم خودشان در منزل چاپ زده بودند. به نظرم ايشان انسان بسيار منحصربفرد و متفاوتي نسبت به هم دوره هاي خودشان بودند.
رئيس موزه هنرهاي معاصر تهران در رابطه با اهميت معرفي و شناساندن هنرمندان پيشکسوت مثل استاد جوادي پور و امثال ايشان به نسل جوان گفت: ما هويتي داريم که به گذشته ما بر مي گردد مثلا ما در ايران از دوران هخامنشيان و صفويه و… زياد نام مي بريم اما دنياي معاصر به هويت معاصر بسيار اهميت مي دهد؛ يعني آن چيزي که غرب در زمان کنوني بسيار به آن مي پردازد مثلا وقتي شما در مورد تاريخ اسپانيا صحبت مي کنيد پيکاسو به اندازه خيلي از بزرگان قديمي تاريخش اهميت دارد براي اينکه در رابطه با زندگي و تفکرات و کارهايشان شروع به مستندسازي کرده اند.
وي در ادامه اظهار داشت: يکي از چيزهايي که در دوره معاصر اهميت دارد براي اينکه ما بتوانيم در جهان معاصر هويت داشته باشيم همين هويت معاصراست. هويت معاصر با شناساندن افرادي مانند استاد جوادي پور اهميت دارد. براي اينکه فردي که اکنون چاپ دستي و چاپ روي فلز انجام مي دهد بايد بداند که در گذشته چه کساني اين کار را مي کردند و آن را چگونه انجام مي دادند به عنوان مثال استاد اينجا يک چاپ روي فلز دارند که بسيار فوق العاده است و آدم از ديدن آن حيرت ميکند که مربوط به سال ۱۳۲۴-۱۳۲۵ است.
اين هنرمند اذعان داشت که بچه ها زماني مي توانند آينده محکمي داشته باشند و استوار گام بردارند که عقبه خود را خوب بشناسند از اين رو به نظرم اين معرفي هنرمندان به نسل هاي جوان هر چقدر هم در زمان هاي مختلف ادامه پيداکند بسيار حايز اهميت است.
آقايي در پايان در رابطه با برنامه برگزاري چنين بزرگداشت هايي در موزه هنرهاي معاصر تهران گفت: موزه جزو پيشگامان اين موضوع بوده است. مثلا نمايشگاه مفصلي در سال ۸۹ براي استاد جوادي پور در زماني که خودشان در قيد حيات بودند تحت عنوان پيشگامان هنرنوگرايي ايران برگزارشد. اين موارد موزه جزو يکي از وظايف ذاتي آن است و جدا از نمايشگاه هايي که از آرشيو، گنجينه و آرتيست هاي خارجي مي گذارد هميشه يک فصل يا يک نوبت از نمايشگاههايش در سال به مرور آثار بزرگان هنر ايران اختصاص داده مي شود. برنامه هاي آتي را پس از بازسازي در مصاحبه مطبوعاتي اعلام خواهيم کرد.
