چطور کسب و کار طراحي خود را در فضاي آنلاين گسترش دهيم؟

ما در جهاني زندگي مي کنيم که بيشتر وقتمان صرف دنياي آنلاين شده است، و به عنوان معمار و طراح هميشه سعي کرديم که جهاني جذاب تر با افزايش کيفيت زندگي را براي حيطه کاري خود برگزينيم. فعاليت در دنياي آنلاين به رشد و ارتقاء کيفيت در سرمايه گذاري صنعت ساختمان بسيار تأثيرگذار مي باشد. با اين حال ما به خاطر وارد نشدن به همه فضاهاي مجازي، باعث شده که فرصت بسط و گسترش فعاليت هاي معماري به عموم از دست برود. لذا ما 5 راه براي استفاده از حداکثر خلاقيت شرکت هاي معماري در توليد محتواي منحصربه فرد ارائه کرديم که به بالا بردن کيفيت شغلي و فعاليت تجاري شما کمک مي کند.

از پادکست استفاده کن

شايد سريع ترين شکل رشد محتوا در دنياي آنلاين پادکست باشد که يک پلتفرم عالي براي به اشتراک گذاشتن محتوي توسط شيوه اي ساده است. هر قسمت از وُيس هاي فضاي پادکست مي تواند شامل توصيه هاي کوتاه و مفيد در مورد يک موضوع خاص باشد، و يا به گفتگويي طولاني و عميق اختصاص يابد که درس هاي ارزشمندي را به شما آموزش دهد. شما ممکن است به دليل عدم تاييد يک موضوع محتاطانه رفتار کنيد، اما اين معضل خيلي بزرگ نيست. امروزه بسياري از پادکست هاي محبوب نشان مي دهند که مي توان بسيار از تجربيات خود را در قالب فايل هاي صوتي در اختيار ديگران گذاشت و يا از تجربيات ديگران نهايت استفاده را برد.

يوتيوب

امروزه يوتوب دومين موتورجستجوي قدرتمند دنيا محسوب مي شود. بخاطر اينکه يوتوب متعلق به بزرگترين موتور جستجوي دنيا (گوگل) است و به همين علت اکثر ويدئوهاي يوتوب اولويت بيشتري در جستجو دريافت مي کنند. کلمات سوالي مانند: "چگونه به …… يا چگونه من ……." اکثراً به نتايج ويدئويي منجر مي شود و به همين دليل فيلم هاي آموزشي يا تبليغاتي بيشترين جاذبه را بين عموم دارد. اگر شما از مهارت خاصي برخوردار هستيد و مي خواهيد آن را با ديگران به اشتراک بگذرايد، يوتوب بهترين پلتفورم ويدئويي به شمار مي رود. فضايي که چندي پيش توسط فرانک گري در بخشي غيرتخصصي مورد آزمون و تبليغ قرار گرفت.

يک کتاب بنويس

شايد اين گزينه متعارف ترين مورد ليست ما باشد اما فرصتي براي بدست آوردن بزرگترين فرصت براي بدست آوردن پاداش است. بسياري از شرکت هاي معماري حجم گسترده اي از کار خود را به چاپ رسانده اند. اما شايد بزرگترين ايده اي که به نشر رسانده اند تبديل تجربه کاري خود در قالب يک کتاب باشد. يکي از نمونه هاي که به صورت گسترده شناخته شده کتاب "بله بيشتر است" بيارکه انگلس باشد. اين کتاب براي نشان دادن شيوه کاري گروه معماري BIG نيست، اما خود کتاب طراحي شده تا ماموريت کلي گروه بيگ را با رقباي خود عملي کند.

شبکه هاي اجتماعي (فيسبوک، اينستاگرام، توييتر و …)

تعداد کمي از گروه ها و شرکت هاي معماري از پتانسيل هاي شبکه هاي اجتماعي بهره مي برند، بخصوص مهم ترين آنها: اينستاگرام، فيسبوک، اسنپ چت. با اين حال شرکت هايي که از مزاياي آنها استفاده مي کنند، نتايج فعاليت در اين شبکه ها را زود کسب مي کنند. با پيشرفت تبليغاتي در فيسبوک يا اينستاگرام  مي توانيم به وسيله چند تصوير يا ويدئويي کوتاه با هزاران نفر ارتباط برقرار کرد. مانند يوتيوب، فضاي Story اينستاگرام مي تواند دنبال کننده هاي شما را به واسطه يک تصوير يا ويدئويي کوتاه افزايش دهد.

وبلاگ نويسي


وبلاگ نويسي ساده ترين گزينه براي شروع فعاليت در فضاي آنلاين است و به طور قطع سخت ترين مسير براي رسيدن به موفقيت. گسترش ويژگي هاي کاري خود با توليد محتوي در وبلاگ مطمئن ترين راه براي به اشتراک گذاشتن ايده ها در مقياسي متوسط يا بزرگ است. حدود 5 سال پيش پيشگامان بلاگ نويسي زندگي راحتي بابت به اشتراک گذاشتن شرايط روزانه خود در اينترنت داشتند. اما امروزه به دليل محبوبيت کتاب تيم فريس با عنوان "Four hours work week" که راه و روش مديريت سبک زندگي و کار را توضيح داده، فعاليت در وبلاگ نويسي را بسيار کم اثر مي کند و به نوعي ارتقاء کار در بلاگ را تيري در تاريکي عنوان کرده است. با وجود اينکه همچنين درخواست وبلاگ نويسي و فعاليت آنلاين به اين شيوه ادامه دارد، اما نتايج اين سيستم در طولاني مدت جوابگو مي باشد. موردي که اغلب ما معماران را غافلگير مي کند.

به طور کلي براي کسب وفاداري يک اجتماع مي بايست از تمام راه هاي فوق به موفقيت دست يابيم. جامعه اي که دور و بر شما قرار دارد و شامل نفرات زيادي است که شما بتوانيد فلسفه و ويژگي هاي طراحي خود را گسترش دهيد. لينکي مستقيم که به حفظ و رشد مشتريال بالقوه و کارفرما کمک شاياني مي کند. سرمايه گذاري و افزايش حضور شما در دنياي آنلاين ممکن است يک روش متناوب محسوب شود يا نتايج مثبت را براي شما توليد کند.

منبع:  آرک ديلي/آرل

پیمایش به بالا