نمايشي از قدرت زنانه در تابلوي ناشناسي در ميانه آوار هاي بيروت کشف شد.

به گزارش گالري آنلاين، در انفجار بيروت به تاريخ اوت 2020 عتيقه جات به آوار تبديل شد و نقاشي ها تکه تکه شدند. اما در يکي از عمارتهاي لبناني، يک تابلوي نقاشي ناشناس يافت شد که توسط تکههاي شيشه پنجرهاي که بيرون زده بود سوراخ شده بود.
اکنون توسط کارشناسان به عنوان يک نقاشي گمشده از هرکول و اومفال توسط Artemisia Gentileschi، نقاش بزرگ ايتاليايي قرن هفدهم شناخته شده است که به خاطر به تصوير کشيدن زنان قوي از صحنه هاي کتاب مقدس و اساطيري مشهور است.
ديويد گاسپارتو، متصدي ارشد نقاشيهاي موزه گتي، که آن را براي بازسازي و نمايشگاه تحت يک قرارداد وام بلندمدت به گتي آورده است، گفت: «اين نقاشي قطعاً اثر Artemisia است. "اين يک نقاشي بسيار قدرتمند از نظر اندازه و پيچيدگي چهره ها است."
شيلا بارکر، محقق برجسته جنتيلسکي که هنوز اين نقاشي را شخصاً نديده است، ميگويد که اجماع براي انتساب ارائه شده توسط هنرمند لبناني و مورخ هنر، گريگوري بوچاکجيان، قوي است: «کسي را نميشناسم که نظر مخالفي داشته باشد. ”
طبق گفته بارکر، با اضافه شدن "هرکول و امفال"، تعداد نقاشي هاي موجود جنتيلسکي اکنون به 61 مي رسد.
جنتيلسکي يکي از معدود زناني بود که در بازار هنر تحت سلطه مردان زمان خود موفق شد و از دهه 1970 به نوعي قهرمان فمينيستي بوده است. نمايش خونين او از سر بريدن هولوفرنس توسط جوديت در اوفيزي بسيار معروف است و برخي آن را نوعي انتقام خلاقانه براي تجاوز جنسي او در 17 سالگي مي دانند.
نسخهي او از هرکول و امفال نيز نقشهاي جنسيتي را تغيير ميدهد، هرچند بازيگوشتر. در اين نقاشي که ابعاد آن بيش از 6 در 8 فوت است، يک Omphale با لباس شيک بر فراز هرکول مينشيند که به جاي چماق معمول خود يک دوک و نخ – ابزار يک زن – در دست دارد. در چرخشي ديگر، اين مردي است که نشان داده شده ژوليده و نيمه برهنه است.
