به گزارش گالري آنلاين به نقل از ايلنا، اين سه اثر توسط "هانا استريچر" و "آنکه کلوزمير" طي 11 روز در موزه هنرهاي معاصر ايران مرمت شد.
هانا استريچر کامند موزه مردمي آلمان در اين باره گفت: تابلوي تاريخ طبيعي اثر ماکس ارنست، در مقايسه با دو تابلوي ديگر به دليل تکنيک استفاده شده به مرمت بيشتري احتياج داشت. اين اثر در ابتدا بر روي ديوار خلق شده بود که بعدها توسط خود هنرمند به روي بوم منتقل شد. اين اثر شامل 21 قطعه هست که تمام اين قطعات توسط نقاش امضا شده است.
وي در ادامه اضافه کرد: يک قطعه از اين اثر در اختيار موزه دوسلدورف است که توسط آنها مرمت شده است. ما قبل از شروع مرمت با آنها تماس گرفتيم تا از همان تکنيک استفاده کنيم.
کارمند موره مردمي برلين در ادامه گفت: دو تابلوي ديگر اثر پابلو پيکاسو و فرانتس کلاين تنها به کمي تميز کاري و ظريف کاري احتياج داشتند. هنرمند نقاش در اين تابلوها از تکنيک رنگهاي چند لايه استفاده کرده بودند که اين انباشتگي رنگها به روي هم باعث ايجاد افتادگي و سنگيني تابلو شده بود که ما اين افتادگيها را ترميم و تابلوها در قسمت پشت محکم شدند.
وي همچنين افزود: به دليل اينکه قرار است اين سه اثر به همراه گنجينه آثار به برلين منتقل شود، ما از قبل و بعد از کار مرمت از آثار عکاسي و صورت جلسهايي تهيه کرديم تا با اطمينان بيشتر اين گنجينه به موزه برلين منتقل شود.
وي تاکيد کرد: هنگام انتقال اين آثار بار ديگر به ايران برميگرديم تا در هنگام بيمه و بستهبندي آثار حضور داشته باشيم. از تمام آثار گنجينه بار ديگر عکاسي ميشود تا اگر ايرادي وجود داشت پروتکل جديدي بين موزه هنرهاي معاصر ايران و موزه مردمي برلين تنظيم شود.
وي گفت: اطمينان ميدهم که کليه اين آثار به همان شکل که ايران را ترک ميکنند بازگردانده ميشود.
هانا استريچر 32 سال سابقه مرمت آثار مشهور هنري و مرمت آثار موزه "موما"ي نيويورک را در کارنامه کاري خود دارد. همچنين آنکه کلوزمير، نيز نزديک به 10 سال به کار مرمت آثار هنري مشغول است.
