|
�
به گزارش گالري آنلاين لي بل، در سال 1964 در کره جنوبي متولد شد و از سال 1990 تا کنون تبديل به يکي از رهبران پيشرو و برتر هنري و يکي از هنرمندان برتر شد. که ناشي از زماني بود که اثر او در نمايشگاه هاي بين الملي زيادي نمايش داده شد که شامل موزه هنر مدرن در نيويورک و موزه دوسالانه شهر ليون فرانسه و موزه 2 سالانه شهر ونيز بود.
اوج گيري و بلوغ لي در اواخر دهه 1980 در حرفه او حاصل شد که با پيشرفت و توسعه کره جنوبي در زمينه هاي دموکراسي، مدرنيزاسيون و قدرت اقتصادي همزمان شد. لي مايل به الگو برداري از تئوري آرمانشهر قرن بيستم،ادبيات و سياست در اثر و فعاليت هاي خود بود اغلب آن را در عناصر تاريخي مدرن کره جنوبي و تاريخ و سابقه شخصي خود جستجو مي کرد.لي ماهيت بشر و ديدگاه هاي آنها از جامعه ايده آل را با هدف ورود به ارزش هاي عمومي و جهاني زير سوال برد.
اين نمايشگاه شامل عملکرد هاي اوليه با استفاده از قدرت جهاني خود و يک سري از آثار و کارهايي بود که در آن مجسمه به عنوان موجود در حال عبور از بدن انسان نشان داده شده بود و همچنين آثار و کارهاي اخيراً ونشان دهنده و الگو گرفته از مدل هاي طراحي شهري و معماري بود.
در طول دوران فعاليت لي، به دنبال شفاف سازي بدن انسان و جامعه آنطوري که ما آنها را مي شناسيم بود و اين نمايشگاه به ارائه اولين فرصت براي دستيابي به مرور و باز بيني کامل آن فرآيند مي پرداخت. و شامل 42 اثر بود که چندين نمونه از آنها جديد بودند.
عنوان نمايشگاه � از من، تنها متعلق به تو� بود که در کل پيامي به جامعه بود اما همچنين نشان دهنده موقعيت لي در تاکيد به روابط شخصي و عواطف و احساسات افراد بود که مايل به حرکت با موج هاي تغيرات سياسي و اجتماعي بود. اين عبارت با اين تاکيد غني مي شود که ما مي بايست هميشه مواظب رابطه بين کل و جزء افراد باشيم. ما ديدگاه و نگرشي مشابهي را در اثر جديد ديديم که به ويژه براي اين نمايش ساخته شده بود که در پايان روز نمايشگاه نشان داده خواهد شد.
جهان بيني عام، هنر يکپارچه و تاريخچه کره و سوابق لي هگي در سال 1964 تولد يافت، لي تحت حکومت ديکتاتوري نظام در کره جنوبي بزرگ شد و شغل و حرفه خود را به عنوان هنرمند همزمان با استقرار دموکراسي توسط ملت در سال 1987 و سال هاي بعد از آن توسعه داد و سپس به سرعت بسوي توسعه مدرنيسم و رشد اقتصادي حرکت کرد.
با اينکه لي درباره وضعيت سياسي و اجتماعي کشورش از مستعمره شدن کشورش در اوايل دهه 1990 و تقسيم کره به دو کشور کره شمالي و جنوبي بعد از جنگ کره و کودتاهي ناکام و انقلاب هاي متعدد آگاه مي داشته و در اين زمينه هوشياربود، لي به بررسي راه حل هايي مي پرداخت که انسان ها در طول ساليان به دنبال آرمانشهر يا جوامع ايده آل خود بودند. با لايه بندي سوابق شخصي خود، در جنبش هاي گسترده او ديدگاهي جهاني را شکل داد که کاملاً منحصر بفرد بود.
دنياي محصور کننده ايي از شيشه، مهره و زنجير به جاي مواد مجسمه سازي سنتي چوبي، سنگي و خاک رس شکل گرفت.لي از شيشه،مهره و زنجير استفاده ميکرد اينها مواد صنعتي بودند که مدرنيسم را به عنوان نماد خود مطرح ميکرد و تاکنون او نوعي از خلاقيت تزييني را به کار ميگرفت.
که در آن مدرنيسم به شيوه اي کاملاً سخت گيرانه توصيف شده بود.بدين طريق، اين آثار به نحوي به بازيابي ارزش هاي پذيرفته شده و رابطه جديد بين ديدگا هاي درباره ي زيبايي و زشتي تاکيد داشت.آثار هنري لي دنيايي را ايجاد مي کرد که درخشش خيره کننده اي داشت و کاملاً سورئال بود.
�
|