“قبل و بعد”؛ شواهدي بر قدرت طراحي پياده‌محور / گزارش تصويري


به گزارش سرويس معماري گالري آنلاين به نقل از اتود ، "تامين فضاهاي همگاني پياده‌مدار" از اهداف اصلي پروژه‌هاي بهسازي شهري در اغلب شهرهاي دنياست. با کاشت درختان بيش‌تر، کاربست مسيرهاي پياده و دوچرخه و احداث نشيمن‌هاي شهري مي‌توان مکان‌هايي با ترافيک کم‌ را طراحي کرد و نيز روش‌هاي پايدار حمل‌ونقل، چون پياده‌روي و دوچرخه‌سواري را اشاعه داد.

با هدف تبليغ پروژه‌هايي که بر کيفيت پياده‌مداري شهرها افزوده ‌اند، گروه برزيلي Urb-I اقدام به نشر پروژه‌ي "Before/After" کرده است. اين پروژه حاوي تصاويريست که با مقايسه‌ي قبل و بعد يک فضاي شهري، نشان مي‌دهند که چگونه شهرها به بازتوزيع فضاي همگاني‌شان دست زده‌اند. اين پروژه‌ مشارکتي است و هر فردي که به Google Street View يا ابزاري مشابه دست‌رسي داشته باشد، مي‌تواند به افزايش آگاهي عمومي پيرامون چنين تغييراتي در شهرها کمک کند.


پدرو آونسو دو اوال‌ـ سانتياگو ـ شيلي


بنک استريت‌ ـ آدلايد ـ استراليا


بلوار آيون سي ـ بخارست ـ روماني


فورت استريت ـ آوکلند ـ نيوزلند


بلوار گريفيت پارک ـ لس‌آنجلس ـ ايالات متحده


کال مارکه دو لگانس ـ مادريد ـ اسپانيا


کوئنتيس اسليپ ـ نيويورک ـ ايالات متحده


کپنهاگ ـ دانمارک


خيابان سنت هوبرت ـ مونترآل ـ کانادا


ريو دو ژانيرو ـ برزيل


ليسبون ـ پرنغال


ريو دو ژانيرو ـ برزيل


کويينز ـ نيويورک ـ ايالات متحده


دوبلين ـ ايرلند


ليون ـ فرانسه


مکزيکوسيتي


لسيبون ـ پرتغال


سالونيک ـ يونان


پیمایش به بالا