نقدها

1396/6/20
داستان‌های بحث‌ بر انگیز پشت مشهورترین نقاشی اندرو وایت
نقاشی "دنیایکریستینا"ی اندرو وایت (1948) یک شاهکارِ مدرن است. تقریبا70 سال پس از خلق آن (و یک قرن پس از تولد وایت در پنسیلوانیا)، منتقدین و بینندگان زیادی به اتفاق روی آن تمرکز کردند، و مطمئن نیستند که وایت در میان اکسپرسیونیست‌های انتزاعی، هنرمندان پاپ و مینیمالیست‌ها جایی داشته باشد.
1396/6/16
نگاهی به یک نمایشگاه در گالری فیلد استیشن
فیلد استیشن، یک چرخه سالانه از پروژه هایی است که کارهای هنرمندان را در دوره های مختلف زندگی آنها به نمایش می گذارد، البته با تمرکز خاص بر زمینه جدید، کار جدید و یا یک جهت جدید در مسیر کار یک هنرمند. این مجموعه بر اهمیت تحقیق و پژوهش با تأکید بر وجود فضا ی مناسب برای هنرمندان جهت ایجاد ایده هایی که ممکن است در مراحل اولیه تصور یا بیان باشند، تاکید می کند. فیلد استیشن، هنر را به عنوان یک زبان پیچیده مورد استفاده قرار می دهد که شامل بسیاری از اشکال و طرحها در زمینه های مختلف مهندسی، فیزیک و کشاورزی تا ادبیات، تاریخ و فن آوری است.
1396/3/22
بررسی آخرین آثار میراحمدغفاری / نگارخانه غفاری بهمن 1395
به مناسبت چند رویداد مهم ، به ترتیب : 1. بزرگداشت میراحمدغفاری درموزه هنرهای معاصر تهران ، 2. شرکت در دوسالانه بین المللی پکن ، 3. راه یابی این هنرمند در فهرست اولیه برترین هنرمندان درسال 2016 در سطح بین المللی ، به ارزیابی آخرین آثار او که در نگارخانه غفاری به نمایش گذاشته شده می پردازیم .
1396/5/6
ساختن معنا از پس معناگریزی
کریم نصر نقاش و معمار در مقدمه کتاب مجموعه نقاشی هایش، جمله درخشانی را به سادگی و با بیانی صمیمانه نوشته است: «عکس از رفتار عکاس خالی است ؛ در حالی که هر ضربه قلم نقاش، نقشی از رفتار او هم هست.»
1396/4/10
بلند پروازی از پس چشمانی مغموم؛ نگاهی به آثار میترا بابایی در گالری فردا
آثار میترا بابایی حاصل بیان نقاشانه ، توان متاثرکننده و بداهگی دربیان عاطفی است. او در نقاشی های اخیرش در گالری فردا ، طیف وسیعی از بیانِ بصریِ در چهره و اندام انسانی را نشان می دهد : از لطیف‌ترین تا خشن‌ترین سطوح و از قطعی‌ترین تا مبهم‌ترین خطوط .
1396/3/22
نگاهی به پوستر جشنواره سی و پنجم فیلم فجر به قلم احمدرضا دالوند
سالهاست که مواد تبلیغی تولیدات سینمایی دیگر توسط مدیای هنرنقاشی وبه دست نقاشان تجارتی انجام نمی شود .نقاشانی که درسالهای نه جندان دور ، کار طراحان گرافیک امروزی را بر روی سردر سینماها ( پلاکارد) و پوستر، " دیوارکوب " یا " اعلان " به روایت مرسوم دهه های 20 و 30 نقاشی و رسامی می کردند. ساختار بصری اعلان سینمایی در ایران ، ازهمان ابتدا تحت تاثیر پوسترسازان هندی یا آذربایجانی و بعدها تحت نفوذ پوسترهای سینمای غرب قرار داشت ؛ و به سیاق پوسترهای آمریکایی عمدتا چهره هنرپیشه ها را سعی می کردند درحد مقدور استادانه مصورسازی کنند.
1396/3/22
گفت و گو با ایلیا تهمتنی / تصویرگر ، نقاش ، نویسنده
شروع جدی فعالیت های هنری ایلیا تمتنی باز می گردد به حدود سال 1373، که حاصل آن تا به امروز حضور در بیش از 40 نمایشگاه انفرادی و گروهی ، انتشار بیش از 15 عنوان کتاب، ساخت 10 فیلم کوتاه و ویدیو و حضور در چندین فستیوال داخلی و خارجی و کسب عناوینی چند و اجرای چندین پرفورمنس بوده است.
1396/3/22
نگاهی به آثار نقاشی آبرنگ سمیه کریمی
یک حکمت قدیمی هندو می گوید : " ذهن برای کسانی که آن را کنترل نمی کنند مثل یک دشمن عمل می کند". ذهن هنرمند آبرنگ ، با اوکار می کند نه بر علیه او... و همه راز یک قطعه کوچک آبرنگ نه الزاما در تمهیدات تکنیکی ؛ که در تهمیدات ذهنی و حسی هنرمند نهفته است .
<< آخرین صفحه < صفحه بعدی صفحه قبلی > اولین صفحه >>

صفحه شماره: 3

تعداد كل : 57
logo-samandehi