نمایش قارچ سه‌گانه عظیم اثر کارستن هولر در پلاس وندوم پاریس

این اثر هنری که حدود سه متر ارتفاع دارد، سه گونه قارچ مختلف را در قالب یک فرم ترکیبی و هیبریدی به تصویر می‌کشد.


به گزارش گالری آنلاین، از ۱۵ اکتبر تا ۲۴ نوامبر ۲۰۲۴، مجسمه بزرگ «قارچ سه‌گانه عظیم» اثر کارستن هولر در میدان پلاس وندوم پاریس به نمایش در خواهد آمد. این مجسمه توسط گالری گاگوسیان و به عنوان بخشی از برنامه عمومی آرت بازل پاریس ارائه شده است.

این مجسمه ترکیبی از سه گونه قارچ را به نمایش می‌گذارد: کلاهک قرمز روشن قارچ سمی و روان‌گردان *آمانیتا موسکاریا* (مگس‌کش)، «دامن» توری‌مانند قارچ خوراکی *فالوس ایندوسیاتوس* (قارچ نت‌دار)، و تیغه‌های راه‌راه قارچ خوراکی *تریکولومای کلمبِتا* (تریکولومای کبوتررنگ). کارستن هولر به‌ویژه به آمانیتا موسکاریا به دلیل اهمیت فرهنگی، تاریخی و معنوی آن علاقه‌مند است که به خواص توهم‌زای آن و ظاهر بصری جذابش مرتبط است.

این هنرمند بلژیکی، که پیش از روی آوردن به هنر در رشته علوم کشاورزی دکترا گرفته و در زمینه حشره‌شناسی تحقیق می‌کرد، از علاقه‌اش به قارچ‌ها الهام گرفته است. او با بزرگ‌نمایی ساختارهای پیچیده و کارکردهای بیولوژیکی این قارچ‌ها، آن‌ها را در فضای عمومی پلاس وندوم به شکل عظیم بازآفرینی کرده است. رویکرد او در تقسیم و بازترکیب اشکال به صورت فرم‌های هیبریدی جدید، یادآور پروژه‌های پیشین او مانند *کلاب دوقلو* و *درهای گردان* است. نصب این مجسمه بزرگ در ادامه سنت گاگوسیان در ارائه مجسمه‌های عظیم‌الجثه در فضای عمومی پلاس وندوم انجام می‌شود. پیش از این، در سال‌های ۲۰۲۱-۲۲، مجسمه «اژدهای پرنده» اثر الکساندر کالدر (۱۹۷۵) و در سال ۲۰۲۳، «موج» اثر اورس فیشر به نمایش گذاشته شده بودند.


logo-samandehi