معرفی پاویون‌های اروپا در اکسپو میلان ۲۰۱۵


پاویون ایتالیا

میزبانی اکسپو ۲۰۱۵ را بر عهده دارد و برنده این رقابت بین‌المللی نیز هست، در حدود ۱۲۰۰۰ مترمربع شامل فضای نمایشگاهی، فضای اداری، هیئت نمایندگی و سالن رویدادها وسعت دارد. پالازو ایتالیا نمادی از کل پروژه است که حتی پس از پایان مراسم نیز در این محل باقی خواهد ماند.کانسپت پالازو ایتالیا یک چشم‌انداز کلی از معماری است که در آن ساختمان با پوسته‌ای خاص و توزیع حجمی منحصربه‌فرد قرار گرفته که با ظاهری شبیه به درخت در جنگل، بازدیدکنندگان می‌توانند به درون آن راه پیدا کنند. به‌این‌ترتیب پالازو ایتالیا تجربه خاطره‌انگیزی از معماری طبیعی را شکل داده که در آن طراحی شاعرانه با ادغام فن‌آوری‌های تجربی ارائه شده است. اهمیت این پروژه ساختن یک معماری زنده و تعاملی است، که مثل درخت، قادر به تبادل انرژی به‌طور فعال و منفعل با خارج باشد.


پاویون اتریش

یکی از کشورهای شاخص فرهنگی اروپا و جهان در اکسپو میلان ۲۰۱۵ بر تقویت شهرت خود به‌عنوان یک مکان جذاب برای زندگی تمرکز دارد. در فضای نمایشگاهی این پاویون که حدود ۱۹۰۰ مترمربع مساحت دارد، تصویر مثبتی توسط عناصر جدیدمانند چشم‌انداز و آب‌وهوا که نقش کلیدی و محرک در بالا بردن آگاهی در استفاده از منابع پایدار بازی می‌کند، ایجاد شده است.این پاویون به بازدیدکننده فرصتی را برای برقراری ارتباط با جنبه‌های شناخته شده و کشف جنبه‌های جدید این کشور می‌دهد، فضایی که در آن معماری، طبیعت، فرهنگ و پژوهش در کنار هم سفر تجربی منحصربه‌فردی فراهم می‌کنند.


پاویون بلژیک

با مساحتی بیش از ۲۵۰۰ مترمربع بر پایداری زیست‌محیطی و فن‌آوری‌های نوین تمرکز دارد. و با طرح‌های نوآورانه، به آموزش مصرف‌کنندگان می‌پردازد. در این پاویون طیف وسیعی از توانایی‌ها و ظرفیت‌های علمی و فن‌آوری در تحقیق و توسعه مواد غذایی و انرژی برای دستیابی به توازن صحیح بین انسان و طبیعت به نمایش درآمده است.


پاویون روسیه

ساختمانی با مساحت ۳۲۶۰ مترمربع در زمینی به شکل مستطیل بزرگ طویل و نسبتاً باریکی طراحی شده است، سردر ورودی اصلی پاویون به سمت جلو کنسول شده است و فرم پویایی به ساختمان بخشیده است. قسمتی ساختمان دارای فرم منحنی و ارتفاع آن در بلندترین نقطه ۳۰ متر است. این پاویون دارای ساختاری به‌یادماندنی است که به‌وضوح در چشم‌انداز نمایشگاه قابل‌مشاهده است. از ویژگی‌های ترسیم معماری این پاویون فرم پویا، ساده و آسان با تأکید اجباری بر ورودی اصلی است. چوب به دلیل سازگار بودن با محیط‌زیست و منطبق بودن با معماری سنتی روسی، متریال اصلی بکار رفته در این پاویون است.


پاویون سوئیس

دارای چهار برج است که از مواد غذایی مختلف محلی پر شده است و بازدیدکنندگان می‌توانند از این مواد غذایی استفاده کنند. پیام این طراحی بیان‌کننده در دسترس بودن و توزیع منابع مواد غذایی در جهان است و بازدیدکنندگان را دعوت می‌کند تا بر رفتار خود به‌عنوان مصرف‌کننده برای حفظ منابع زمین تأمل کنند. مساحت پاویون در حدود ۴هزار و پانصد مترمربع است و در ساخت آن ترکیبی از عناصر صنعتی و سنتی استفاده شده است.برج‌ها در این بنا یادآور دنیای تکنولوژی و ماشین‌آلات است و تراس‌های چوبی و ساختمان‌هایی با سقف‌هایی با آرایش سه‌گوش اشاره به روستاهای سنتی سوئیس دارند.


پاویون اسلوونی

ه دلیل مجاورت این کشور با ایتالیا در اکسپو ۲۰۱۵ از اهمیت ویژه‌ای در این رویداد برخوردار است. این پاویون با شعار "اسلوونی، سبز و فعال و سالم است"، بنا شده است. این پاویون از عناصر تعاملی ساخته شده و در طراحی آن از پنج حجم هندسی، یادآور زمین‌های زیر کشت و ساختارهای منشوری پاویون نشان‌دهنده چشم اندازهای متنوع جغرافیایی این کشور و نماد ایده‌های اساسی توسعه پایدار است. پاویون اسلوونی با مساحت نزدیک به ۱۹۰۰ مترمربع که با استفاده از مواد طبیعی ساخته شده، ارتباط بین محیط سالم و مواد غذایی سالم با استفاده از تولید محلی را ارائه می‌دهد.


پاویون چک

با کانسپت "آب"، آخرین پیشرفت‌های فناوری نانو برای تصفیه آب و همچنین ارتباط این کشور با آب را به نمایش گذاشته شده است. طراحی پاویون به‌صورت ساختار مدولار است، جنبه مهم ساخت این پاویون توانایی بازیافت و انتقال آن به جمهوری چک و استفاده مجدد از آن است. معماری پاویون به‌طور ساده طراحی شده است و اشاره به سبک‌های ملی- مدرنیسم دارد. با پایان یافتن اکسپو ۲۰۱۵ امکان جدا کردن پاویون و انتقال به جمهوری چک و استفاده مجدد از آن امکان‌پذیر است، به‌عنوان‌ مثال قرار است بخشی از این سازه بر روی اسکله پراگ مستقر شود.


پاویون اسپانیا

به شکل گلخانه‌ای عظیم ساخته شده که هدف آن به نمایش گذاشتن فرآیند تولید و توزیع مواد غذایی در اسپانیا است و تلفیقی از سنت و نوآوری است. یکی از اهداف اصلی این پروژه که برای ایجاد پاویون‌ای پایدار تعیین شده، برجسته‌سازی کارآیی زیست‌محیطی این پاویون است که از مواد بازیافتی و طبیعی ساخته شده و درنتیجه به کاهش قابل‌توجهی در مصرف انرژی می‌انجامد. این پاویون با درهم آمیختن فضاهای داخلی و خارجی به‌صورت دو رواق موازی و در کنار هم، یکی چوبی و دیگری فولادی طراحی شده که در واقع، پاویون‌های نیمه بیرونی استفاده بهینه از شرایط طبیعی و زیست‌محیطی را قادر می‌سازند، اکثر فضاهای پاویون در فضای باز برای لذت بردن از شرایط نور طبیعی با صفحات شفاف قرار دارند، که منجر به حداکثر رساندن استفاده از نور روز و صرفه‌جویی در انرژی می‌شود.


پاویون فرانسه

تماماً از چوب ساخته شده که نشان‌دهنده دانش فرانسه در استفاده از قاب‌های چوبی با فرم‌های نوآورانه است. اتصالات نامرئی، هندسه پیچیده و ساخت فرم با استفاده از برش دیجیتال معرف فن‌آوری این کشور در راستای خدمت به کیفیت معماری جهانی در نظر گرفته شده است. فضای درونی پاویون مانند بازار عرضه غذا به نمایش درآمده است که الهام گرفته شده از بازار سرپوشیده پایتخت این کشور است. در سقف، سازه‌ای با فرورفتگی‌های قوس‌دار کار شده است که برای پرورش انواع سبزیجات و گیاهان دارویی استفاده می‌شود و سقف خوش‌منظره‌ای را پدید آورده است، در زیر این سقف بزرگ، بازار بزرگی به‌عنوان یک " چشم‌انداز معکوس" و دیدنی قرار گرفته است که معرف هویت سرزمین فرانسه به دنیا است.


پاویون انگلستان

با هدف افزایش درک جهانی از این کشور به‌عنوان یک محل عالی برای تجارت و سرمایه‌گذاری ارائه‌شده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار در این کشور را که در بخش‌های مختلف از جمله فن‌آوری، علوم زندگی و صنایع خلاق وجود دارد نشان می‌دهد. این پاویون نزدیک به ۱۹۰۰ مترمربع وسعت دارد و اطراف آن با کانسپت کندوی عسل طراحی شده است. بازدیدکنندگان از پاویون انگلستان توسط باغی از درختان میوه بریتانیا مورد استقبال قرار می‌گیرند، و از طریق یک راهروی خاکی وارد سبزه‌زار می‌شوند.در طول راه مسیرهای چندگانه‌ای قرار دارند که به حجم اصلی می‌رسد که بازدیدکننده را به کاوش و شرکت در توسعه سفر خود به سمت کندو و فراتر از آن دعوت می‌کند.

منبع هنرآنلاین

logo-samandehi