دو اثر تازه از احصایی به «گلستان» رسید


به گفته‌ی لیلی گلستان - مدیر این گالری - در ١١ روز گذشته، ٨٥ نقاشی و مجسمه در مجموع به قیمت ٦٥٠ میلیون تومان از سوی اقشار مختلف مردم خریده شده است. ٩٠ درصد این خریداران برای اولین‌بار است اثر هنری خریده‌اند که بزرگ‌ترین دستاورد این دوره قلمداد می‌شود.

گلستان تأکید کرد که تا اینجای کار، رکورد همه‌ی سال‌های پیش «صد اثر، صد هنرمند» زده شده است.

او با توجه به ادامه داشتن استقبال مردم و نیز اضافه شدن آثاری بسیار باکیفیت مانند دو اثر از محمد احصایی روی بوم و ... بسیار امیدوار است، در ٢٠ روز باقی‌مانده از قدیمی‌ترین رویداد هنرهای تجسمی، خبرهای خوبی به جامعه‌ی تجسمی برسد.دیگر نکته قابل توجه، فروش به نسبت خوب مجسمه‌ها در این دوره است. شش مجسمه در مجموع به قیمت ٧٠ میلیون تومان فروخته شدند که در میان آن‌ها، گران‌ترین مجسمه به فروش رسیده است. اثر ٥٠ میلیون تومانی زنده‌یاد ژازه تباتبایی دارای رکورد دومین فروش کل این دوره تا امروز است.این در حالی است که گران‌قیمت‌ترین اثر به فروش رسیده در این دوره همچنان به نقاشی از زنده‌یاد بهمن محصص تعلق دارد که ١٨٠ میلیون تومان فروخته شد، مجسمه ژازه در جایگاه دوم است و یک نقاشی از زنده‌یاد فریده لاشایی که در روز افتتاحیه ٢٥ میلیون تومان به فروش رسید، رتبه سوم را دارد.

از نظر تعداد آثار به فروش رسیده از یک هنرمند نیز شمس‌الدین غازی، هنرمند جوان، با فروش هفت اثر پیشتاز است و چهار هنرمند هریک با فروش سه اثر جایگاه دوم را دارند: مصطفی دره‌باغی، آرمان یعقوب‌پور، هوشنگ پزشک‌نیا و فریبا بهمنی.

آثار جذاب و تماشایی در «صد اثر، صد هنرمند» زیاد است از جمله مجسمه‌های "اسب" و نیز " زن و مرد" از رامین سعادت، مجسمه "مرد آهنی" از ژازه تباتبایی، یک کار هایپر رئالیستی از "عبدی اسبقی" و جوان‌ترها که برخی‌شان با آثاری درخشان و چشم‌نواز، مخاطب را میخکوب می‌کنند. ١٧٨ اثر از ١٦٠ هنرمند، همگی از ٢٠٠ هزار تومان تا ٢٥٠ میلیون تومان که همراه با تنوع بسیار زیاد فرم و محتوا، برای هر سلیقه و قدرت خریدی اثری هنری اصل را در دسترس قرار می‌دهد، آثاری که می‌تواند هم فضای کار و زندگی را دلپذیرتر کند و هم در درازمدت زمینه یک سرمایه‌گذاری در هنر را فراهم آورد

نمایشگاه تابستانی «صد اثر، صد هنرمند» تا دومین روز شهریور هر روز در گالری «گلستان» به نشانی دروس، خیابان کماسایی، پلاک ٣٤ ادامه دارد.

منبع : ایسنا

logo-samandehi