این دوربین کره‌ای شکل می‌تواند در شرایط خطرناک به پلیس کمک کند


یک شرکت نوپا در ایالت بوستون آمریکا، اولین سری تولیدی دوربین‌های کره‌اش را عرضه کرده است. این دوربین‌ها را می‌توان در مناطق خطرناک پرتاپ کرد تا تصاویر مختلفی ثبت کنند، سپس این تصاویر را در قالب یک تصویر پانارومایی کنار هم می‌دوزد و آنها را به یک گوشی هوشمند می‌فرستد. هدف از این تصاویر این است که ابزاری مفیدی به دست پلیس دهد تا با نگاهی مختصر به آنها در جریان اوضاع یک موقعیت خطرناک قرار گیرد. لازم به ذکر است که ایده‌ی دوربینی مشابه در بازی Splinter Cell دیده شده بود؛ دوربینی که به ناحیه‌ی مورد نظر پرتاب می‌شد و از محیط اطراف فیلم برداری می‌کرد.
چند سالی می‌شود که شرکت Bounce Imaging مشغول کار روی طراحی و ساخت این دوربین‌های کره‌ای کاربردی بود، اما بالاخره این شرکت آماده است تا آن را عرضه کند. این اختراع تحت عنوان «کاوش‌گر» (Explorer)، در اصل یک توپ با رویه‌ی لاسیتکی ضخیمی است که شش لنز دوربین و چراغ LED را در خود جای داده است.
براساس اخبار MIT، "وقتی این دوربین فعال شود با تمام لنزها در هر ثانیه چند بار عکس می‌گیرد. سپس، نرم‌افزاری این تصاویر مختلف را به یک دستگاه موبایل می‌فرستد و به سرعت آنها را درون یک تصویر پاناروما کنار هم می‌گذارد." قرار است کاوش‌گر در شرایط بحرانی و خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی به کمک پلیس بیاید.
به لطف نرم‌افزار تصویر-دوزی که توسط مهندسان موسسه‌ی فناوری کاستا ریکایی توسعه داده شد، این دوربین توپی می‌تواند چندین تصویر را در کمتر از یک ثانیه به هم بدوزد. «فرانسیسکو آگیلار» مدیر عامل Bounce Imaging می‌گوید، پس از این که کاوش‌گر جای خود را در بازار باز کرد، ما نحوه‌ی به‌کارگیری نرم‌افزار تصویردوزی آن را در پهبادها، بازی‌های ویدیویی، فیلم‌های سینمایی و گوشی‌های هوشمند ارزیابی خواهیم کرد.
این دوربین توپی به عنوان یک هات‌اسپات اینترنت بی‌سیم هم عمل می‌کند که به این ترتیب در صورت عدم دسترسی به اینترنت هم یک دستگاه موبایل به سرعت می‌تواند تصاویر را از این کره دانلود کند.
منبع : دیجیکالا


logo-samandehi