بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه‌داران در ارتقای جایگاه موزه

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا ، این قرارداد بین رضا خلیلی سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز و منوچهر لطفی رییس انجمن مجموعه داران کشور در محل عمارت شهرداری تبریز به امضا رسید.

در 10 ماده و زمینه‌های همکاری مشترک در خصوص معرفی مجموعه داران به سازمان، برگزاری سمینار و چاپ آثار، انعکاس همکاری طرفین در سمینارها، تکمیل موزه ها با همکاری مجموعه داران، عضویت سازمان توسعه به عنوان عضو حقوقی در انجمن و... منعقد شد.

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز با بیان اینکه برای پیوند مجموعه‌داران با سازمان توسعه گردشگری عزم کافی داریم، گفت: برای این منظور سازمان توسعه گردشگری طی چند ماه گذشته انعقاد این تفاهم نامه را با جدیت پیگیری کرده است.

رضا خلیلی با برشماری تمدن چند هزار ساله تبریز که این شهر را در زمره 5 شهر اول تاریخی کشور قرار داده است، نقش مجموعه‌داران را برای انتقال این تاریخ کهن به نسل های بعد بسیار موثر دانست.

وی افزود: تبریز به عنوان شهری متمدن در اذهان تاریخ ثبت شده و این موضوع در بسیاری از کتابها نوشته شده است.

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز با اعلام این خبر که به زودی تبریز به عنوان پایتخت اطلس شهرهای اسلامی فعالیت خود را آغاز می‌کند، اظهار کرد: تاسیس دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی در یکی از خانه‌های نفیس و قدیمی شهر تبریز، همراستا با همین رسالت مهم بوده و قطعا باب جدیدی در توسعه مناسبات فرهنگی و بین‌المللی شهر تبریز خواهد گشود.

logo-samandehi