تغییر مدیران، سمی مهلک در کام موزه هنرهای معاصر

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، درباره مطرح شدن بحث‌هایی درباره واگذاری موزه هنرهای معاصر تهران به بخش خصوصی، اظهار کرد: بخش خصوصی در حوزه‌ی مدیریت اجرایی می‌تواند موثرتر عمل کند و با روی کار آمدن نیروی کارآمد، بدون حاشیه تصمیم‌گیری شود، اما درباره موزه هنرهای معاصر این موضوع متفاوت است.

او ادامه داد: موزه به‌عنوان یک گنجینه ملی، آثاری دارد که مدیریت آن‌ها در اختیار به دولت است و به‌صورت نهادینه، در هیچ شرایطی این مدیریت نمی‌تواند به بخش خصوصی واگذار شود. آن چیزی هم که مطرح شد، ظاهرا واگذاری مدیریت موزه برای بهره‌برداری بهتر از امکانات آن بود که به‌دلیل حساسیت‌ها منتفی شد.

1442334119766_HEMMAT KHAHI-14.jpg

بختیاری همچنین بیان کرد: موزه هنرهای معاصر آینه هنرهای تجسمی ایران است و همه هنرمندان روی آن حساسیت دارند. به‌طور کلی این حساسیت‌ها باعث شد اگر هم بحثی در میان بود، کنار گذاشته شود. البته مسؤولان معاونت هنری آدم‌های خوش‌فکری هستند و امیدوارم در این زمینه، فعالیت‌های جدی انجام دهند. آن‌قدر بحث مربوط به موزه، دامنه سخت و پیچیده‌ای دارد که نیروهای خوش‌فکر و کارآمد باید برای بالندگی آن و حوزه هنرهای تجسمی تلاش کنند.

رییس انجمن خوشنویسان در بخش دیگری از سخنانش درباره مهم‌ترین مشکلات موزه هنرهای معاصر در چند دهه گذشته، گفت: نبودن برنامه راهبردی، درازمدت و استراتژیک باعث به‌وجود آمدن نوسان‌هایی در تصمیم‌گیری‌ها شده است. موزه هنرهای معاصر نه به‌عنوان گنجینه، بلکه به‌عنوان یک برند می‌تواند جریان‌ساز باشد و در ارتقای فرهنگ عمومی نقش مهمی ایفا کند. موزه‌های مطرح دنیا فقط جای نمایش آثار نیستند، بلکه با برگزاری نشست‌ها و انتشار نشریات، جریان‌سازی می‌کنند.

او افزود: نبودن برنامه مدون و درازمدت برای موزه هنرهای معاصر از جمله مشکلات عمده است. در هیچ موزه‌ای در دنیا این‌قدر مدیر عوض نمی‌شود. تغییر مدیران در طول سال‌های گذشته، سمی مهلک برای موزه هنرهای معاصر بوده است.

logo-samandehi