رونمایی از كتاب ˝کرنش به حافظ˝

كتاب ˝کرنش به حافظ˝ آثار گونتر اوکر؛ هنرمند آلمانی همزمان با افتتاحیه نمایشگاه این آثار امروز(شنبه 18 اردیبهشت) در موزه امام علی(ع) رونمایی می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین ، افتتاحیه نمایشگاه "کرنش به حافظ" در موزه امام علی (ع) با حضور مسوولان هنری ایران، گونتر اوکر و جمعی از مجموعه داران آلمانی و هنرمندان به همراه رونمایی از کتاب "کرنش به حافظ" ساعت 18(6بعدازظهر) امروز (شنبه) برگزار می‌شود.

گونتر اوکر بر اساس 30 غزل حافظ، 42 اثر چاپی خلق کرد که این آثار با حضور اوکر ابتدا در آرامگاه حافظ رونمایی شد و پس از آن در نگارخانه تار و پود مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در شیراز به نمایش گذاسته شد و پس از شیراز، نمایشگاه "کرنش به حافظ" امروز در موزه امام علی (ع) آغاز می‌شود.

گونتر اوکر؛ هنرمند 82 ساله آلمانی از هنرمندان گروه «زیرو» است که تمایلات شرقی و عرفانی در آثار او مشهود است. اوکر سال 1391 برای نخستین بار به ایران آمد و نمایشگاهی از آثار او با عنوان "زخم‌ها و پیوندها" در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. او در زمان حضور در ایران تحت تأثیر فرهنگ و هنر ایران و از جمله حافظ قرار گرفت و وقتی به آلمان برگشت به تأثیر از غزلیات حافظ آثاری را خلق کرد و حالا این آثار در ایران به نمایش گذاشته شده است.

قرار است نمایشگاه "کرنش به حافظ" پس آ ز ایران در کشور آلمان هم برگزار شود.

این نمایشگاه با همکار شهرداری شیراز، دفتر هنرهای تجسمی، موزه هنرهای معاصر تهران، مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، موزه امام علی (ع) و بخش خصوصی برگزار شده است.

logo-samandehi