شیر با خط های مـهـرداد فـــلاح در گالری فردا

گالری فردا از روز جمعه هشتم بهمن ماه 95 میزبان آثار مـهـرداد فـــلاح تحت عنوان "شیر با خط" خواهد شد.

مهرداد فلاح متولد ۱۳۵۴ تهران، داری مدرک فوق دیپلم از کشور انگلستان است.

فلاح در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین بیان کرد:

در اجرای کارهایم از آثار هنری گذشته سمبلها واساطیر ایران متاثر بوده ام که سمبل شهامت، قدرت و شجاعت هستند. آثار این مجموعه مربوط به چند سال اخیر است. نقش شیر سال گذشته در گالری آرت سنتر رو نمای شد و در این مجموعه جدید نقش خروس نیز اضافه شده است.

وی در ادامه افزود: از تکنیک تکه چسبانی (کلاژ)، قلمو -کارتک-وجمیع روشهای رنگ گذاری و رنگ برداری در این آثار اعمال شده است و سبک کار نیز بر گرفته از هنرهای قدیمی ایران است که سعی نموده ام با هنر مدرن در آمیزم

تعداد آثاری که برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده ، بیست عدد است . که تا کنون دیده نشده و همگی در سال جاری ساخته شده . تفاوتی که این آثار با نمونه های قبلی دارد این است که در بعضی از آثار ، جنبه فیگوراتیو آن ها نسبت به آثار سمبولیک بیشتر است و بروی کاراکتر اصلی شیر یا خروس بیشتر دقت شده است.

میتوانیم آن را نیاز درونی خود به این گونه تغییر نام ببریم . موضوعی که همواره در ذهن من جایگزین میشود ،حالات مختلف در مواقع گوناگون در زندگی صوری این حیوانات است . ماموریتی که انسان ها در لحظاتی خاص برای آنان در نظر گرفته اند . به عنوان مثال نقش یک خروس برای یک کالای تجاری مثل آدامس خروس نشان تا نقش واقعی او در زندگی شخصی و در مواجهه با خروسی دیگر کاراکتری متفاوت از این حیوان را به دست میدهد . در مورد شیر نیزهمین گونه است مثلا شیری که در حال حمل شمشیر و خورشید ، در حال اجرای ماموریت خطیر مشاهده می شود . که در مقام یک طلسم به حالت راز گونه و اساطیری جلوه مینماید .
که در اغلب این آثار استفاده از آن ها اجتناب نا پذیر است باید اذعان نمایم که ساخت و ساز بامرکب در این گونه آثار نقش اساسی را داشته است .
وی در رابطه با عنوان این نمایشگاه بیان کرد:
این نام وام گرفته از اصطلاح رایج بازی شیر یا خط بوده و از آن اقتباس کرده ام . اما اگر بخواهم دلیل دیگر آن را بیان کنم شک نیست که برای جلب توجه و اینکه نام با مسمایی برای نمایشگاه من باشد بکار نرفته همانطور که برای جنابعالی هم بنظر میرسید جالب بوده است . دلیل دیگر این اقدام اهمیت و ارزش تبلیغاتی آنست که در اذهان باقی میماند و نام نو ظهوری است . بیگمان اخلاق این نام در این نمایشگاه به منزله مثبت آن توسط این حقیر و نقطه عطفی در تاریخ هنری خواهد بود .

این نمایشگاه تا چهاردهم بهمن ماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان میتوانند از ساعت 16 الی 20 به آدرس خیابان کریم خان، زیر پل کریم خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6 پلاک 2 طبقه دوم مراجعه نمایند.

logo-samandehi