جشنواره «سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز» بین المللی می شود

به گزارش گالری آنلاین به نقل از موزه هنرهای معاصر، امیر راد افزود: جشنواره «سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز» که ششمین دوره آن 30 دی ‌ماه به پایان رسید، بنا بر برنامه ‌ریزی ‌های انجام شده از سال آینده میزبان هنرمندانی از کشورهای دیگر دنیا خواهد بود.

وی گفت: در جشنواره چهارم با دعوت از هنرمند ایتالیایی تلاش کردیم تا با گامی کوچک این جشنواره بعد بین المللی پیدا کند اما اکنون بعد از سه سال این امر محقق شده است.

راد ادامه داد: خوشبختانه از آغاز به کار این جشنواره در ارتباط خوبی با نهادهای فرهنگی، کیوریتورها(نمایشگاه گردان) و هنرمندان غیر ایرانی بوده‌ایم و از تجربیات آن‌ ها تا حد ممکن بهره گرفته ‌ایم.

وی افزود: با توجه به اهمیت این رویداد در سطح منطقه، همکاران غیر ایرانی ما در تمام این سال‌ها، این جشنواره را در زمینه ‌های اجرایی، کیفیت آثار، مدیریت، کیوریتورشیپ، آموزش و … رصد می ‌کرده‌اند، پیشنهاد همکاری جشنواره های بین ‌المللی دیگر و ابراز علاقه‌ مندی هنرمندان غیرایرانی برای شرکت در این رویداد خوشحال کننده‌ است.

وی گفت: صحبت ‌های اولیه طی جشنواره ششم انجام گرفت و آنچه تاکنون قطعی است دعوت از هنرمندان غیر ایرانی و همکاری گسترده با نهادهای مربوطه در جشنواره هفتم است، اما طبیعی است که روند انتخاب آثار و هنرمندان با توجه اهداف جشنواره «سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز» شکل خواهد گرفت که امری است زمان‌بر و به این ترتیب اعلام اسامی هنرمندان و جزییات، موکول به زمان اعلام برنامه ‌های جشنواره آینده خواهد بود.

این جشنواره تجسمی تنها جشنواره تخصصی پرفورمنس آرت در ایران است که هرساله میزبان 30 هنرمند از حوزه‌های گوناگون هنری است و نقشی مهم در ارائه آثار دارد.

logo-samandehi