مرتضی گودرزی دیباج: بازخوردهای اجتماعی «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» بررسی شود

مرتضی گودرزی دیباج: بازخوردهای اجتماعی «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» بررسی شودبه گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران، مرتضی گودرزی دیباج هنرمند نقاش درباره اجرای طرح «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» گفت: معتقدم اصل اجرای این طرح به عنوان یک فعالیت فرهنگی بسیار خوب است.

وی همچنین عنوان کرد: اجرای این طرح ضمن این که قابل تقدیر است و آثار هنری را به جای کار تبلیغاتی به سطح شهر آورده است، اما باید گفت هنوز بازخورد درستی از جامعه شناختی برپایی این رویداد نداریم و بازخورد آن به صورت عام هنوز بررسی نشده است. در حالی که در ارزیابی‌های فرهنگی اجتماعی باید بازخوردهای مخاطبان را نیز در نظر گرفت.

این هنرمند ارزشی هنرهای تجسمی کشور گفت: معتقدم باید ارزیابی دقیق‌تر و سنجشی‌تر صورت بگیرد و اگر این اقدام صحیح است باید دید برد آن در جامعه چقدر بوده است.

وی ادامه داد: وقتی یک فعالیت فرهنگی در این سطح داریم باید تاثیر اجتماعی دقیق و گسترده‌ای در این ماجرا ببینیم واگر هم بازخوردها مثبت باشد درعمل گرفتاری‌های وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم. به طور مثال بخش وسیعی از آثاری که به نمایش درآمده است متاسفانه اصل آن در دسترس نیست و اغلب از روی کتاب‌های محدودی که وجود دارد اسکن شده‌اند، به دلیل اینکه این آثار در ابعاد بزرگ اکران می‌شوند معمولا کل اثر از هم پاشیده می‌شود و کیفیت آن پایین می‌آید واین حرکت در واقع ظلم به اثر هنری است. ضمن این که آثار در جاهایی نصب شده‌اند که وقتی شما با ماشین در حال عبور از آن هستید، فرصت دیدن کافی برای آن وجود ندارد.

لازم به یادآوری است، دومین دوره رویداد هنری «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» از اول تا دهم خردادماه با اکران گسترده 800 اثر از هنرمندان ایرانی و خارجی در تمامی سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران برگزار می‌شود.

logo-samandehi