سلسله مقالات طراحی لوگو

آشنایی با طراحان لوگو (بخش دوم)

این یک واقعیت شناخته شده است که لوگو چهره یک برند است وسهم بزرگی در ایجاد آگاهی افراد از فعالیت و حتی فرهنگ یک برند دارد.


گالری آنلاین، در این سلسله مطالب به ویژگی های لوگو های مطرح جهان و نکاتی در رابطه با طراحی لوگو می پردازد. شماره دوم این مقالات به معرفی چند طراح لوگو مطرح جهان اختصاص دارد که در ادامه خواننده آن هستید.

طراح لوگوی Air Jordan ، Tinker Hatfield

طراح لوگوی Air Jordan ، یک طراح آمریکایی و طراح مدل های کفش ورزشی نایک است و آرم مشهور jumpman Air Jordan را به وجود آورد.


طراح لوگوی Lufthansa ، Otto Firle

اتو به معنای واقعی کلمه “رهبر تبلیغات” بود و او کسی است که لوگوی Lufthansa را طراحی کرده است.

نام “لوفت هانزا” از دو واژه آلمانی “Luft” و “Hansa” آمده است.

سالها بعد این لوگو توسط Martin et Karczinski دستخوش تغییراتی شد.


طراح لوگوی ناسا، James Modarelli

طراح لوگوی ناسا، فعالیت خود را به عنوان یک هنرمند طراح در آزمایشگاهی که به مرکز تحقیقات ناسا تعلق داشت، آغاز کرد و وی در سال 1959 آرم ناسا را طراحی کرد.

در این لوگو، گوی، کره زمین را نشان می دهد همراه با ستاره هایی در فضا، همچنین فرم قرمز نیز یک بال است که در واقع یک فضاپیما را نشان می دهد، همینطور یک فضاپیمای مداری نیز در اطراف بال وجود دارد.


طراح لوگوی KLM، Frederick Henri Kay Henrion

این طراح گرافیک آلمانی، یک طراح پوستر مشهور بود. وی همچنین پدر برند سازی شرکتهای مدرن اروپایی و طراح لوگو شرکت هواپیمایی KLM است.وی با نماد تاج پر زرق و برق، لوکس بودن شرکت را تداعی می نماید.


طراح لوگوی Coca-Cola ، Frank Mason Robinson

فرانک ، یک مدیر فروش معروف بود. وی همچنین لوگوی Coca-Cola را با فونت اسکریپت طراحی کرد.


منبع : zarifgraphic / rockdesign / ebaqdesign / hamchap / newdesign / Wikipedia / pinterest / creativereview

تهیه : بهاره زالی

logo-samandehi