علی انصاری "والس قلندر" را به گالری نگر می برد


به گزارش گالری آنلاین، نمایشگاه آثار علی انصاری تحت عنوان "والس قلندر" از پانزدهم دی ماه در گالری نگر برپا می شود.

نمایشگاه آثار این هنرمند که ترکیبی از کلاژ و تصویرسازی می باشد تا بیستم دی ماه در گالری نگر به نشانی قیطریه، خیابان روشنایی، ضلع جنوبی پارک قیطریه، کوچه دلارام، پلاک ۳۳، زنگ ۳ ادامه خواهد داشت.

علی انصاری در رابطه با برگزاری نمایشگاه مجموعه آثارش بیان کرد: این در واقع اولین نمایشگاه انفرادی من در ایران است و برخی از آثار مربوط به سال های پیش است و زمانی که ایران نبودم و برخی دیگر مربوط به ماه های اخیر و اوقاتی که در آتلیهء شخصی خودم سپری شده. اما هدف ! بار هستی را باید که بر دوش کشید و تحمل کرد. و خط خطی کردن یکی از راه های درمان درد است و در کنارش لقمه نانی به کف آریم و به غفلت نخوریم!

انصاری در ادامه درمورد تعداد، ابعاد و تکنیک آثارش گفت: بیست و یک اثر در سایزهای مختلف. 70 × 150 سانتیمتر _ 15×21 سانتیمتر.آثار بر روی بوم، کاغذ، تخته های بازیافتی چوب و صفحات کتب قدیمی خلق شدند. شخصا درگیر هیچ تکنیک بخصوصی نیستم و از هر چیزی و هر وسیله‌ای برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده می کنم. کلاژ، گرافیک، تصویرسازی و هر آنچه در دسترسم باشد.

وی دلیل انتخاب عنوان نمایشگاه و مفهوم آن را اینگونه توضیح داد: والس قلندر _ والس نوعی از حرکات موزون است که توسط زوج انجام میگیرد و واژه‌ای غیر فارسیست. قلندر اما واژه‌ای ایرانی و قدیمی . اشاره به فردی دارد خانه بردوش و بی قید و مکان . به گونه‌ای که مدتی زندگی میکردم . در واقع این آثار پرفورمنس تک نفرهء یک آرتیست خانه بر دوش است که دیگران را به تماشا فرامی خواند.

انصاری در ادامه افزود:
طبیعتا زمانی تحت تاثیر کسانی بوده ام. بخصوص زندگی و تحصیل در ارمنستان و نشست و برخاست با هنرمندان آن دیار بر زندگی من بی تاثیر نبوده. همینطور نقاشی ایرانی و هنرمندان کلاسیک اروپا. اما در نهایت اینکه زیر چتر کسی باشم را نمی پسندم و به کسی هم توصیه نمی کنم.

این هنرمند تصویرگر در رابطه با مسیر شناخت و کنکاش درونی و ادامه این مسیر گفت: از بدو تولد آغاز شد ! از زمانی که تصمیم گرفتم وارد هنرستان امین الدوله (مالک اشتر ) در رشتهء گرافیک شوم چیزی جز این تصور نمی کردم. تلاش من بر این است که جایی قرار بگیرم مابین تصویرسازی، گرافیک، طراحی و نقاشی. علاقه‌ای به فلسفی کردن بحث ندارم و مهم برای من فقط خلق اثر و خالی کردن ذهنم از چیزهایی ست که در طول زندگی گرفتار آن ام.
قطعا ادامه خواهد داشت و می کشد هر جا که خاطرخواه اوست! هرکدام از آثار به نمایش درآمده در گالری آغاز یک مجموعهء دیگر خواهند بود که اگر عمری باقی بماند به امید حق آنها را ادامه داده و تکمیل خواهم کرد .
انصاری در آخر افزود: من به غیر از ایران تجربه زیست در چهار کشور مختلف با فرهنگ های متفاوت را داشته ام و سفرهای زیاد. پس شاید تکه پاره بودن آثار و چند دستی آنها تحت تاثیر همین تجربهء زیست بوده باشد. زندگی گاهی ته خیار است و گاهی اوقات شکر پاره. چیزی که هست عدالتی در بین نیست و شمار آدمیانی که زجر می کشند بیشمار! پس اگر توانسته باشم فقط برای چند ثانیه ای آدم ها را پای آثارم نگه دارم تا با هم "بار هستی" را بردوش کشیم کار خودم را کرده ام. هدف از نمایش والس قلندر همین است و بس.

logo-samandehi