مقالات

جداسازي

يک محيط تک رنگ فضايي است که در آن بيشتر عناصر معماري از يک رنگ واحد ساخته شده است. اگرچه اغلب معمارها در فضاهاي تک رنگ از رنگ سياه و سفيد به دليل خنثي بودن استفاده ميکنند اما مي توان تقريباً از هر رنگي براي طراحي يک فضا استفاده کرد و از مزاياي آن ها و سايه هاي نامتناهي آنها استفاده کرد. در اين مطلب نگاهي خواهيم داشت به سه استراتژي طراحي با يک رنگ واحد.

يکپارچه سازي

يک محيط تک رنگ فضايي است که در آن بيشتر عناصر معماري از يک رنگ واحد ساخته شده است. اگرچه اغلب معمارها در فضاهاي تک رنگ از رنگ سياه و سفيد به دليل خنثي بودن استفاده ميکنند اما مي توان تقريباً از هر رنگي براي طراحي يک فضا استفاده کرد و از مزاياي آن ها و سايه هاي نامتناهي آنها استفاده کرد. در اين مطلب نگاهي خواهيم داشت به سه استراتژي طراحي با يک رنگ واحد.

برجسته سازي

يک محيط تک رنگ فضايي است که در آن بيشتر عناصر معماري از يک رنگ واحد ساخته شده است. اگرچه اغلب معمارها در فضاهاي تک رنگ از رنگ سياه و سفيد به دليل خنثي بودن استفاده ميکنند اما مي توان تقريباً از هر رنگي براي طراحي يک فضا استفاده کرد و از مزاياي آن ها و سايه هاي نامتناهي آنها استفاده کرد. در اين مطلب نگاهي خواهيم داشت به سه استراتژي طراحي با يک رنگ واحد.

سلسله مقالات آموزش گرافيک از پايه تا پيشرفته (بخش اول)

سلسله مقاله هاي آموزشي در حوزه گرافيک با ذکر اصول پايه اي اين حوزه از هنرهاي تجسمي به مناسبت روز جهاني گرافيک آغاز ميشود و در شماره هاي بعدي اين سلسله مقالات با مطالب تخصصي در اين زمينه همراه شما خواهيم بود.

از دريچه يک اثر

تصور بي‌نهايت، جلوه‌ايست از تعليق “زمان” و بيکراني “مکان” و پنداشتي موهوم برآمده از عالم حيراني و سير ماورايي. چيدمان‌هاي اتاق تاريک هنرمند ژاپني‌امريکايي “يايويي کوساما’ با عنوان کلي ‘اتاق آينه بينهايت’ که ۲۰ نمونه آن از سال ۱۹۶۵ تاکنون کار شده‌اند، از بديع‌ترين تجربه‌هاي هنر معاصر در درک مفهوم بي‌نهايت و جهان ناشناخته لازمان و لامکان به‌شمار مي‌روند.

پیمایش به بالا