چرا دوست داريم از لوگوي جديد گوگل متنفر باشيم؟

به گزارش گالري آنلاين به نقل از مجله رنگ ، طراحي مجدد يک برند مستلزم ايجاد تغيير در المان‌هاي برجسته‌اش است تا ظاهر و احساسي جديد به آن داده شود. اخيراً برندهاي معروف بسياري مانند استارباکس، اپل و فيس بوک به طراحي مجدد برند خود پرداخته‌اند تا مشتري‌ها و سرمايه‌گذاران را تحت تاثير قرار داده و تصويري تازه از شرکت خود ارائه دهند.
جديدترين تغيير از اين کاروان طراحي مجدد، برند متعلق به شرکت گوگل است که در اول سپتامبر ۲۰۱۵ -دهم شهريور ۱۳۹۴- لوگوي جديد خود را رونمايي کرد.
در واقع لوگوي گوگل از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۵ دچار تغييرات بسياري شد. سوال اين است که چرا تغيير جديد کاربران را شگفت زده کرد؟ چرا اکنون اينترنت مملو از کامنت‌ها، لايک‌ها و ديسلايک‌ها درباره‌ي لوگوي جديد گوگل است؟
اجازه دهيد کمي عمقي‌تر به اين قضيه نگاه کنيم و ببينيم چرا گوگل لوگوي جديد خود را منتشر کرد و چرا دوست داريم از آن متنفر باشيم؟

چرا آن‌را تغيير دادند؟
با توجه به گفته‌هاي وبلاگ طراحان گوگل، اين شرکت در جهت دست‌يابي به چهار هدف لوگو را تغيير داده است:
–    نياز به فرمي با قابليت اجرا در اندازه‌هاي مختلف براي انتقال حس يک لوگوتايپ کامل در محدوده‌اي مشخص.
–    ايجاد يک لوگوي پويا و هوشمندانه براي جذب بيشتر کاربران.
–    نياز به ايجاد ثبات و استحکام در محصولات مختلف شرکت گوگل.
–    يادآوري اين نکته که نياز کاربران هميشه در حال تغيير است.

چه تغييراتي ايجاد شده است؟
لوگوتايپ گوگل: لوگوي جديد گوگل ساخته شده از يک تايپ‌فيس سفارشي بدون سريف به نام «Product Sans» است که در قالب ترتيب رنگي مخصوص اين شرکت اجرا شده است.
نقطه‌ها: نقاط جديدي در لوگوتايپ متحرک گوگل طراحي شده‌اند که در واقع يک مسير کمکي و تعاملي محسوب مي‌شوند تا مخاطب را به سمت لوگوتايپ جديد گوگل هدايت مي کنند.
آيکون گوگل: آيکون گوگل که در قسمت بالاي يک تب ديده مي‌شد پيش از اين شامل حرف g کوچک بود. ولي در تغييرات جديد آن را با حرف G بزرگ و با چهار رنگ مخصوص گوگل طراحي کرده‌اند.
ساير تغييرات: در لوگوي جديد دومين حرف g يک پيکسل به راست، حرف l يک پيکسل به پايين و يک پيکسل به راست حرکت کرده است. به نظر مي‌رسد اين تغييرات در جايگذاري حروف براي راحت‌تر خوانده شدن و واضح‌تر کردن نوشتار، صورت گرفته است.

پیمایش به بالا