سال نکو برای گرافیتی از بهارش پیداست / استریت آرتیست‌های ایرانی در ۲ رویداد بین‌المللی

طی هفته گذشته پانزده هنرمند خیابانی و از جمله دوهنرمند ایرانی از تمامی نقاط جهان در شهر جورج تاون مالزی حضور یافته‌اند تا آثار خود را در قالب یک جشنواره هنرهای خیابانی عرضه کنند.

در میان این هنرمندان نام "نفیر"از ایران نیز به‌چشم می‌خورد که در نخستین تجربه بین‌المللی خود، به این جشنواره آمده و سوای خلق چند اثر در مکان‌های تعیین شده، قرار است بخشی از آثار استنسیل‌ قدیمی خود را نیز عرضه کند. این جشنواره در گام نخست و در این دوره اول برگزاری خود، در جذب هنرمندان بین‌المللی بسیار خوب عمل کرده و توانسته علاوه بر آوردن هنرمند نامداری چون جیانکارلو پتروچی درمقام داور و راهنمای جشنواره، هنرمندانی را از نروژ، اسپانیا، فرانسته، ژاپن، انگلستان، آرژانتین و تایلند به جورج تاون بکشاند.

در این جشنواره که "نقشهای گوناگون"نام گرفته سوای نفیر، نام یک گروه ایرانی دیگر نیز به‌چشم می‌خورد؛ گروه "آیسی و سات"که دو برادر تبریزی ساکن آمریکا هستند و از سالیان گذشته حضور پررنگی در حوزه هنر گرافیتی داشته‌اند.

به‌نوشته پایگاه اینترنتی جشنواره، هنرمندان راه یافته به این رویداد، پس از حضور در جورج تاون و رویارویی با شرایط کار در جشنواره ابتکار عمل را به‌دست گرفته و اینک پا را بسیار فرا‌تر از حدود مورد انتظار مسئولان گذاشته‌اند. همکاری گروه‌های مختلف با یکدیگر و درخواست کار روی دیوارهای بزرگ در نقاط مختلف شهر، از جمله این اتفاقات است که البته مسئولان شهری و مدیران جشنواره هم با خرسندی تمام از آن استقبال کرده‌اند‌.

معرفی هنرمند

http://www.onlineartgallery.ir/?m_id=8&id=1610991
logo-samandehi