ساخت خانه‌های چوبی مینیاتوری

پارک مجسمه YORKSHIRE از 9 مارس تا 30 ژوئن 2024، 55 خانه چوبی ساخته شده توسط منبت کار ژاپنی، yukihiro akama را به نمایش می گذارد.


به گزارش گالری آنلاین، این مجموعه جدید با عنوان حس مکان، مجسمه‌هایی در ابعاد متفاوت 4 سانتی متری (کمی بزرگتر از سکه 50 پنسی) تا 106 سانتی‌متری در کنار مجموعه ای از طراحی های معماری و پرینت های مینیاتوری تهیه شده توسط این هنرمند در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

آثار akama که بزرگترین نمایشگاه او تاکنون بشمار می رود، بدون شک بازتابی از اکسپرسیونیسم کودکانه و نوعی احترام به دنیای طبیعی است که همواره از آن الهام می گیرد.

دست سازه هایی ملهم از حس درون، معابد و مکان های مقدس قدیمی ژاپن هستند. Yukihiro Akama فعالیت خود را با طراحی دستی بر روی قطعات چوب بلوط، گردو، ساپلی، ایروکو یا افرا آغاز می کند. طبق گفته این هنرمند، چوب نقطه شروع طراحی او را با گره و رگه هایی که محل حکاکی و برش را به او نشان می دهند، تعیین می کند، تا جاییکه به تدریج ظاهر یک خانه را به خود گرفته و اغلب کوتاه و کشیده یا بلند با پایه های عصا مانند و سقف های بزرگ و گاهی با کنسول (طره) هستند. جزئیات ظریف و پیچیده نمای رسی و سنگریزه‌ ها که تاحدودی سطوح ساختمان را تزیین و تقویت کرده و از طرف دیگر بر چگونگی سازه های ناپایدار و ماهیت بی ثبات و پرخطر زندگی مردم دوران معاصر تاکید می کند.

منبع الهام این آثار خارق العاده بسیار است اما اغلب از معابد و مکان های مقدس ژاپن به‌ ویژه خرابه‌های دوران جومون و فرم، بافت و سطوح مورد استفاده در این دوره که به 4000 سال پیش بر می گردد، نشات گرفته است.

این هنرمند با استفاده از محلول استات آهن که با تانن‌ها واکنش نشان می دهد روشی را در رنگ آمیزی چوب بکار گرفته است که جلای آبنوسی زیبایی ایجاد می کند.


logo-samandehi