برگزاری جشنواره عکاسی مردمی «چادرهای آسمانی»

نخستین جشنواره عکاسی تخصصی و مردمی «چادرهای آسمانی» به همت معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و با همکاری هنرمندان عکاسی از هفتم خرداد تا ۲۲ تیر ماه سالجاری برگزار می‌شود.

این جشنواره با هدف حمایت فرهنگی از توسعه عفاف، حجاب و تجلیل از کودکانی که به انتخاب و استفاده از چادر می‌پردازند، در دو بخش حرفه‌ای، تخصصی و عمومی، مردمی برگزار می‌شود.

همچنین تولید منابع تصویری خلاقانه و الهام‌بخش با موضوع عفاف و حجاب، از دیگر اهداف این جشنواره هنری و مردمی است.

شرکت در این جشنواره برای هنرمندان عکاس در بخش حرفه‌ای و تخصصی و برای همه علاقمندان در بخش مردمی مسابقه عکاسی چادرهای آسمانی فراهم است و علاقمندان می‌توانند در بخش مردمی با دوربین‌های خانگی و گوشی‌های موبایل عکاسی و سه اثر را با موضوع عکاسی با چادر از دختران زیر ۹ سال، تا ۲۲ تیر ماه سال جاری از طریق صفحه اختصاصی معاونت اجتماعی ناجا در سایت آرت آنلاین به نشانی http://www.artonlines.com/social_police ارسال کنند.

حضور دختران زیر ۹ سال با پوشش چادر در بازی، ورزش، جشن‌ها و مراسم شادی، اماکن تفریحی، اماکن مذهبی، اماکن فرهنگی، مهمانی‌های خانوادگی، در حال نماز، ارتباط با والدین و دیگر اعضای خانواده، ارتباط با دختران هم سال و ارتباط با پسران هم سال از جمله موضوعات و مضامین آثار ارسالی جشنواره است.

نتایج نهایی داوری نخستین جشنواره عکاسی تخصصی و مردمی «چادرهای آسمانی»، ۳۰ تیر ماه سالجاری اعلام و جوایز برگزیدگان تا پایان مرداد ماه طی مراسمی با حضور هنرمندان و مسئولان فرهنگی کشوری در تهران اهدا می‌شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره جوایز در نظر گرفته شده برای بخش حرفه‌ای و تخصصی به شرح زیر است:

نفر اول: لوح افتخار و مبلغ چهل میلیون ریال وجه نقد

نفر دوم: لوح افتخار و مبلغ سه میلیون ریال وجه نقد

نفر سوم: لوح افتخار و مبلغ دو میلیون ریال وجه نقد

همچنین در بخش مردمی این جشنواره نیز به پنج عکس برگزیده هیأت داوران، پنج جایزه دو میلیون ریالی اهدا می‌شود.

جلال عطارزاده، مدرس هنرهای تجسمی دانشگاه شریعتی دبیر و افشین شاهرودی، مجتبی آقایی و بابک فروتنی عضو هیأت داوران این جشنواره هستند.

منبع : مهر

logo-samandehi