تغییر شیوه داوری در دو بخش ویژه «تصویر سال»

سیف‌الله صمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، اظهار کرد: امسال دو بخش ویژه‌ی عکس با عنوان «عکس‌های موبایلی» و «ایران ما» داشتیم که در این دو بخش، شرایط سنی وجود نداشت و شرکت برای همه‌ی علاقه‌مندان آزاد بود. بنابراین عکس‌هایی که در این دو بخش به دبیرخانه‌ی جشن تصویر سال رسیدند از نظر کمی و کیفی، آثار بسیار قابل قبولی بودند.

او ادامه داد: براساس قراردادی که با یکی از شرکت‌های پشتیبانی سه اپراتور تلفن همراه در ایران داشتیم، با آن‌ها وارد مذاکره شدیم تا برای راه‌اندازی نظرسنجی پیامکی مردمی در این دو بخش به نتیجه برسیم؛ اما متأسفانه در فرصت محدود باقی مانده، امکان ارائه‌ی خدمات در قالب ارسال پیامک از طرف مردم وجود نداشت. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم رأی‌دهی در این دوره از جشن تصویر سال در این بخش‌ها، از طریق مراجعه به آرای گروه هیئت‌های داوری جشن تصویر سال انجام شود.

صمدیان درباره‌ی ترکیب داوران نیز توضیح داد: در کنار گروه داوری عکاسی شامل افشین شاهرودی، کیارنگ علایی و مجید سعیدی در بخش عکاسان زیر 25 سال، گروه‌های داوری بخش فیلم (رخشان بنی‌اعتماد، اکبر عالمی، محمود کلاری)، بخش گرافیک (بهروز متین‌صفت، کورش پارسانژاد، فرهاد فزونی) و بخش کاریکاتور (کامبیز درم‌بخش، فیروزه مظفری، آروین) در این داوری حضور دارند.

او گفت: در این بخش، داوران 10 عکس یا عکاس برگزیده را در بخش «عکس‌های موبایلی» و 10 عکس یا عکاس برگزیده را در بخش «ایران ما» انتخاب می‌کنند. امیدواریم این ترکیب داوران سمبل حرفه‌ای‌تری نسبت به رأی‌گیری با مراجعه به آرای بازدیدکنندگان باشد.

مهم‌ترین رویدادهای تجسمی در «تصویر سال»

صمدیان همچنین اعلام کرد: آثار مربوط به مهم‌ترین رویدادهای تجسمی سال به‌عنوان بخشی از دوازدهمین جشن تصویر سال در خانه هنرمندان ایران به‌نمایش درمی‌آید.

او درباره‌ی تقدیر از هنرمندان رویدادهای مهم تجسمی سال به‌عنوان یکی از برنامه‌های دوازدهمین دوره‌ی جشن تصویر سال، گفت: امسال علاوه بر برپایی بخشی با عنوان «جشنواره جشنواره‌ها» در جشنواره فیلم تصویر و نمایش 11 فیلم بخش مسابقه سینمای هنر و تجربه جشنواره سی‌وسوم فجر، برگزیدگان جشنواره حقیقت، فیلم کوتاه تهران و خانه سینما، بخشی هم برای تقدیر از هنرمندان رویدادهای تجسمی مهم سال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: نمایش مالتی‌مدیای آثار نمایشگاه امسال آیدین آغداشلو به بهانه حضور دوباره‌اش و برپایی نمایشگاهی پس از 40 سال، نمایش 40 سال فعالیت ابراهیم حقیقی در بخش پوستر سینمای ایران، نمایش کتاب آثار کامبیز درمبخش، نمایش عکس‌های برگزیده محمد فرنوی و احمد معینی‌جم از جام جهانی فوتبال 2014 در برزیل و نمایش مولتی‌مدیای آثار عکاسی محسن راستانی از زندگی و جنگ در بوسنی که در کتاب «زمان سخت» منتشر شده، از برنامه‌های این بخش است.

صمدیان همچنین اضافه کرد: نمایش این آثار و تقدیر از هنرمندان این بخش‌ها روز چهارشنبه (13 اسفندماه) ساعت 18 در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دوازدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر تا 20 اسفندماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

logo-samandehi