تبدیل پنج درخت به مجسمه‌های انتزاعی

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، پنج درخت گردوی خشک‌شده واقع در جهانشهر، بلوار ماهان، روبه‌روی استانداری، 11 اسفندماه توسط جمشید مرادیان و دستیارش - محمدحسین بیک - به مجسمه تبدیل می‌شوند.

ارتفاع این مجسمه‌ها بین 5 تا 6 متر است. چند سالی از خشک شدن آن‌ها می‌گذرد و در معاینه‌ی گیاه‌پزشکی اثری از حیات در آن‌ها یافت نشده است. به‌دلیل هجوم حشرات به این درخت‌ها، مجسمه‌ها پس از ساخته شدن، با گازهای سمی زیر پوشش پلاستیکی برای همیشه حشره‌کشی و سپس با معاینات مختلف ایزوله می‌شوند و در آخرین مرحله، با ماده‌ای از نانو پوشش داده می‌شوند تا بقای آن‌ها را تضمین شود.

جمشید مرادیان - هنرمند مجسمه‌ساز - در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: بلوار ماهان به‌زودی شاهد ظهور مجسمه‌هایی می‌شود که از درختانی که در معرض قطع شدن بودند، ساخته شده‌اند. این بلوار به‌زودی به «بلوار مجسمه» تبدیل می‌شود. سبک مجسمه‌ها انتزاعی و در عین حال قابل درک برای همه‌ی مردم است.

تبدیل این مجسمه‌ها به درخت با برگزاری مراسمی در ساعت 10 صبح روز دوشنبه، 11 اسفندماه، در محل یادشده آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

logo-samandehi