آثار هنری روح‌اله دلخانی سرقت شد

یکی از مجموعه‌های شخصی خوشنویسی روح اله دلخانی، در روزهای پایانی سال (پنجشنبه ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۳) به همراه تعدای آثار نقاشی خط‌های او سرقت شد. این مجموعه شامل ۳۵ اثرخوشنویسیِ شکسته در قالب کتابت و غبارنویسی روی کاغذ و ۶ اثر نقاشی خط روی بوم با تکنیک ترکیب مواد بوده است.

این آثار که هنوز مبلغ کار‌شناسی شده آن‌ها مشخص نشده است در سال‌های اخیر ۹۲ و ۹۳ خلق شده که قرار بود در آینده‌ای نزدیک در نمایشگاهی انفرادی در معرض دید عموم قرار گیرد.

روح‌اله دلخانی روز پنجشنبه ساعت ۳۰ : ۱۵در حالی وارد کارگاهش می‌شود که سارق یا سارقینِ آثار، به ۳ اثر نقاشی خط‌ها او نیز به وسیله تیغ آسیبِ غیرِ قابلِ جبرانی وارد کرده بودند.

دلخانی خود درباره این سرقت گفت: با دیدن این صحنه که برای هیچ صاحبِ اثری خوشایند نیست، فورا سُراغ مجموعه شخصی خوشنویسی و نمونه‌های نقاشیخط‌ها رفتم که متاسفانه متوجه شدم مجموعه‌ای از خوشنویسی‌های شکسته - به طور یک جا- و ۶ اثر نقاشیخط‌هایم سرقت شده و هیچ صدمه دیگری به کارگاهم وارد نشدهاست.

وی با بیان اینکه این اولین مرتبه نیست که چنین اتفاقی برای من رخ می‌دهد افزود: به خاطر دارم که سال ۸۱ نیز یکی از آثارم دریک نمایشگاه گروهی به سرقت رفت که هرگز به دستم نرسید. همچنین در سال ۸۹ قبل از سفر به نمایشگاهی که قرار بود در آفریقای جنوبی (دانشگاه پرتوریا و ژوهانسبورگ) برگزار شود. دقیقا ده روز قبل از برگزاری این نمایشگاه تمامی آثار و ابزارم را یک‌جا در محل کارگاه قبلی‌ام که فقط چند نفر از محل آن با خبر بودند سرقت شده بود که خوشبختانه کمتر از ۳۶ ساعت پس از سرقت، توسط مامورین محترم نیروی انتظامی، سارق دستگیر و آثار و وسایل کارم به طور سالم تحویل اینجانب شد و به لطف خدا این نمایشگاه به خوبی در ایران و خارج از کشور برگزار شد.

هم اکنون پرونده این سرقت در اداره آگاهی شهرستان اسلامشهر مفتوح و در حال پیگیری جدی می‌باشد.

روح الله دلخانی نزدیک به ۱۸ سال است مشغول فعالیت درحوزه هنرهای تجسمی است. او توانسته بیشتر از ۱۶ مقامِ برترِ هنری در سطح ملی وبین المللی و ۹ نمایشگاه انفرادی داخلی و خارجی و موفقیت‌های چشم‌گیر دیگری داشته باشد. در سال ۱۳۹۱ گواهینامه استادی را از شورای ارزشیابی استادی انجمن خوشنویسان ایران دریافت کرده و دارای چند گواهی نامه بین المللی از ایتالیا وآمریکاست. او سال‌ها مدرس دانشگاه و مولف برخی کتب درسیِ دانشگاهی است و نقد‌ها و یادداشت‌های بسیاری را در حوزه هنرهای تجسمی، در کارنامه خود دارد.

logo-samandehi